Jei visas su „Žvaigždžių karais“ susijusias nuorodas ir idėjas reikėtų sutalpinti į vieną vietą, būtų užkrauta visa biblioteka. Arba „Wikipedia“. Tačiau tai nieko keisto, nes Džordžas Lukasas buvo tikras istorijos mėgėjas, o šis jo pomėgis padarė didelę įtaką ir jo filmams.

Sudėliojome skirtingus tolimosios galaktikos laikotarpius ir vietas į mūsų pasaulį. Peržiūrėkite šį sąrašą ir lai Jėga būna su jumis!

1. Darto Veiderio kostiumą įkvėpė samurajai.

Darto Veiderio kostiumas sukurtas remiantis japonų samurajų šarvais. Be to, paties negarbingojo Sitų lordo esmė kilo iš vienos ypatingos istorinės asmenybės: kraujo ištroškusio samurajų karo lordo Datės Masamunės.

Masamunė turėjo nemažai biografinių sutapimų su Veideriu. Abu buvo dalinai neįgalūs (Masamunė neteko regėjimo dešine akimi), abu užaugino tik vienas iš tėvų, abu pakilo į žvaigždes. Abu dėl vieno iš tėvų netekties griebėsi kraštutinumų. Abiejų kiti riteriai bijojo – vieno samurajai, kito džedajai – dėl jų įsiūčio ir nuožmumo. Ir abu dėvėjo šaunius juodus šarvus.

2. Kosminės kovos sukurtos pagal 20-ojo amžiaus oro mūšius.

Kurdamas kosmines filmo kovas, Džordas Lukasas įkvėpimo sėmėsi iš tikrų lėktuvų kovų, kurios vyko 20-ojo amžiaus viduryje. Dauguma erdvėlaivių įvaizdžių buvo sumaketuoti pagal tikrus lėktuvus, įskaitant ir „Tūkstantmečio sakalą“, kurio lakūno kabina atrodo beveik taip pat, kaip „Boeing B-29“.

Ikoniškasis „Sakalo“ garsas irgi sklinda iš tikrų lėktuvo variklių. „Žvaigždžių karų“ garso dizaineris keliavo į 1970 metais Mohavių dykumoje vykusias lėktuvų lenktynes vien tam, kad filmui įrašytų lėktuvų skleidžiamą triukšmą.

3. Džedajų ordinas paremtas Tamplieriais (ir ne tik jais).

Apskritai Džedajus įkvėpė japonų kariai samurajai ir Šaolino vienuoliai: kurie turėjo garbės kodeksą, panašų į samurajų Bušido, taikos palaikymo etosą ir gyvybės saugojimo instinktą. Tačiau Džedajų politika buvo paremta kariniu vienuolių ordinu – Tamplieriais. Kaip ir Džedajai, Tamplieriai praktikavo griežtumą, tyrumą ir paklusnumą. Džedajų apranga atspindėjo baltų vienuolių karių apsiaustus su kapišonais.

Patys svarbiausi Džedajų riteriai, kurie priklauso Džedajų tarybai, atspindi Tamplierius, kuriems vadovavo dvylikos asmenų vyresniųjų taryba su vienu svarbiausiu vadovu (čia galima pasisveikinti su meistru Joda). Ir panašiai kaip Džedajų naikinimas, kurį filme „Sitų kerštas“ įsakė vykdyti Palpatinas, Tamplieriai irgi buvo nugalėti Prancūzijos karaliaus Filipo IV-jo.

4. Jodos išvaizda sukurta pagal Albertą Einšteiną

Viena paklausiausių Jodos savybių (nors, tiesą sakant, visos jo savybės paklausios) – jo išmintis. Galbūt tai kaip nors susiję su tuo, kad jo veidas sukurtas pagal Alberto Einšteino veidą. Jodos kūrėjas įkvėpimo sėmėsi iš Einšteino portreto, kuris kabojo jo kabinete, o ypač iš jo akių, baltų plaukų ir raukšlių.

5. Kovas su šviesos kardais įkvėpė kendo kovos menai

Kendo, japonų kovos menuose, kaunamasi su bambukiniais kardais, kurie labai panašūs į Džedajų riterių ginklus – šviesos kardus. „Žvaigždžių karuose“ yra daug kendo stiliaus kovų, pozų ir smūgių. Kendo filme perteikia ir dvasinius savo aspektus: ypatingą ritmą bei pusiausvyrą tarp kūno ir sielos.

Markas Hamilas, dar žinomas, kaip Lukas Skaivokeris, paskutinius dvejus vidurinės metus gyveno Japonijoje ir mokėsi kendo kovos meno.

Rūmai Naboo planetoje ir Sofijos mečetė Stambule

6. Galaktinė respublika sukurta pagal senovės Romą.

Apskritai „Žvaigždžių karų“ priešistorės trilogija yra Romos respublikos žlugimo ir vietoj jos atsiradusios Romos imperijos atpasakojimas. Trilogijoje matoma, kaip Galaktinė respublika palengva praranda demokratinę galią ir patenka į diktatoriaus rankas, kuris pradeda Galaktinės imperijos valdymo laikotarpį.

„Žvaigždžių karų“ institucijos – Senatas, Respublika ir Imperija – kaip ir lotyniškai skambantys vardai, pavyzdžiui, Palpatinas, tai akivaizdžios nuorodos į senovės Romą. Planetos Nabu architektūra irgi primena Bizantijos imperiją, senovės Romos imperijos likučius.

7. Lukas ir Veideris tai Džordžo Lukaso ir jo tėvo atgarsis

Veiderio ir Luko santykiai visuose „Žvaigždžių karų“ filmuose užima svarbią vietą ir į juos įdėta daug asmeninio Džordžo Lukaso gyvenimo. Paties Džordžo Lukaso tėvas buvo valdinga asmenybė, suplanavusi savo sūnui visą gyvenimą ir itin nepritarė Džordžo, kaip kino kūrėjo karjerai. Dėl to jie buvo nutolę vienas nuo kito ir neturėjo nieko bendro.

Kaip Džordžo tėvas norėjo, kad jis pasiliktų šeimos versle, taip ir Dartas Veideris kvietė Luką prisijunkti prie jo Tamsiojoje pusėje. Tiek Džordžas, tiek Lukas to atsisakė. Tačiau galiausiai jiedu susitaikė, Lukas sugebėjo atleisti tėvui, o Veideris išgelbėjo savo sūnų ir išteisino save. Ar turime paminėti, jog Džordžo ir jo tėvo santykiai irgi pasitaisė?

Video rekomendacijos:

Naujienos iš interneto