Per pastaruosius keletą metų peržiūrėjau šimtus lenkiškų filmų, iš kurių didžioji dalis man padarė išties gerą įspūdį, nes ką jau slėpti – Lenkija ilgus dešimtmečius išlieka gana stipria kino rinka ne tik Europoje, bet ir pasaulyje. Tačiau su serialais yra visai kitokia situacija. Per daug jų nesu matęs, todėl dabar nusprendžiau pasitaisyti ir karts nuo karto peržiūrėti kokį vieną kitą lenkišką serialą, kad galėčiau turėti pilną vaizdą apie šios šalies televizinių projektų padėtį.

Ir taip jau gavosi, jog mano akiratyje atsidūrė vieno iš skandalingiausių pastarojo dešimtmečio lenkiškų režisierių Patryko Vegos 2005 metais pasirodžiusi ir tris sezonus bei keturis filmus skaičiuojanti kultinė kriminalinė drama „Pitbulis“ (lenk. „PitBull“).

Visos „Pitbulio“ istorijos epicentre atsiduria Varšuvos žmogžudysčių skyriaus pareigūnai, kuriems kiekvieną dieną tenka susidurti ne tik su labai painiomis ir daug pastangų reikalaujančiomis bylomis, bet ir su pakankamai pavojingais nusikaltėliais, galinčiais bet kada jiems atimti gyvybes.

Kaip jau rašiau, už šio pasakojimo idėją yra atsakingas Patrykas Vega, kuris Lenkijoje asocijuojasi su labai prastais ir daug purvo turinčiais filmais kaip „Politika“ (lenk. „Polityka“), „Mafijos moterys“ (lenk. „Kobiety mafii“) ar „Botoksas“ (lenk. „Botoks“). Tačiau prieš penkiolika metų jis buvo daug žadantis ir išties neblogus projektus kuruojantis režisierius. Ir didžiausiu to pavyzdžiu aišku tapo „Pitbulis“.

Asmeniškai man, serialas susižiūrėjo kaip tikras saldainis akims ir ausims, nes tai, kas jame yra pateikta, ir aišku kokiu būdu visa tai pateikta, privertė pakankamai greitai įsijausti į visumą. O pateikimas čia yra tiesiog labai tikroviškas ir be galo brutalus. O kaip kitaip, kai yra rodomi itin sunkūs nusikaltimai ir kova su jais. Tad jokios cenzūros seriale nė su žiburiu nerasi, nes tiek smurto perpildyti vaizdai, tiek ir riebūs dialogai siužetinei linijai priduoda savotiško žavesio. O dar ir situacijos, į kurias patenka serialo herojai, irgi nėra iš piršto laužtos. Kalbu aišku tiek apie bylas, kurias dažnai tenka narplioti pareigūnams, tiek ir apie bendrą policininkų kasdienybę ir jų darbo specifiką.

Personažų šioje istorijoje yra ne tiek ir mažai, nors su kiekvienu nauju sezonu kai kurie iš jų pasikeičia. Bet tai vyksta dėl to, jog siužetinės linijos metu patiekiami tam tikri istorijai svarbūs įvykiai, kurių dėka dažnai rodoma situacija apsiverčia aukštyn kojomis. Aišku, išskirti yra ką. Pirmiausia, tai Slavomiras Desperskis aka „Despero“, kuris ne tik sugeba puikiai susivaldyti su labai daug nervų reikalaujančiomis situacijomis, bet ir turi asmeninių gyvenimiškų problemų, kurios diena iš dienos jį graužia iš vidaus. Taip pat svarbiais siužetinės linijos dalyviais yra policijos veteranas Jacekas Gosas pravarde „Gebelsas“, komisaras Igoris Roslonis ir Kšištofas Magiera, kurį visi vadina „Mažvaikiu“. Pernelyg daug apie juos kalbėti negaliu, nes tik žiūrint serialą galima suvokti, kokiais žmonėmis jie yra ir kas lemia tokius jų poelgius.

Tiesa, nors serialas ir siekia tris sezonus, kurie mano nuomone ne tik su kiekvienu nauju sezonu nesuprastėja, o net labiau auga, jeigu kalbėtume apie jų kokybę ir idėją bei scenaristų darbą, jis 2016 metais gavo pratęsimą kino pavidale. Ir nors rašiau, kad yra keturi filmai, tai pirmasis filmas buvo šiek tiek kitoks. Tai yra sutrumpinta pirmojo serialo sezono versija, kurią rodė kine, todėl ją drąsiai galima praleisti. Užtat kiti pratęsimai kaip „Pitbulis. Nauja tvarka“ (lenk. „PitBull. Nowe porządki“) ir „Pitbulis. Pavojingos moterys“ (lenk. „PitBull. Niebezpieczne kobiety“), kuriuos irgi kuravo Patrykas Vega, gavosi pagirtini ir visai logiškai užbaigiantys tam tikras seriale pradėtas siužetines linijas. Ne išimtis ir ketvirtoji dalis „Pitbulis. Paskutinis šuo“ (lenk. „PitBull. Ostatni pies“), kurią jau šįkart režisavo lenkiško kriminalinio kino legenda Wladyslaw Pasikowski. Todėl, net ir pasibaigus esminei istorijai, siužetas ir toliau vystomas, kas yra puiku, nes tokių gerų kriminalinių projektų apie policijos darbą Europoje galima ilgai ieškoti.

Na, ir kas svarbiausia, „Pitbulis“ tai toks projektas, kuris nesukelia jokio nuobodulio, nes čia yra ir kieti susišaudymai, ir gaudynės bei brutaliai atrodantys elementai, galintys šokiruoti jautresnį žiūrovą.

Techniškai, serialas ir filmai atrodo solidžiai. Patiko ir kartu, mano nuomone, labai gerai šiai istorijai tiko drebančios kameros efektas, kuris suteikė labai jau nemenką tikroviškumo jausmą visumai, jog žiūrovas, stebėdamas vieną ar kitą situaciją, gali pasijausti, lyg pats būtų viso to dalyviu. Muzika, vaizdo ir garso montažas bei meninis apipavidalinimas taip pat pagirtini. Vienu žodžiu – tiek serialas, tiek ir filmai atrodo kokybiškai iš vizualios ir audio vizualios perspektyvos.

Aktorių kolektyvas irgi džiugina. Vien atsižvelgus į tai, kad seriale vaidina tokio kalibro aktoriai kaip Januszas Gajosas, Andrzejus Grabowskis ir Krzysztofas Stroińskis, galima teigti apie šio projekto kokybę. Tačiau, be veteranų, mes čia gauname ir daugybę kitų talentingų aktorių kaip Marcinas Dorocińskis, Pawełas Królikowskis, Rafałas Mohras, Roma Gąsiorowska. Na, o filmuose dar gauname Cezary Pazura su Bogusławu Linda. Ir nei vieno iš jų vaidyba man nesukėlė blogo įspūdžio, nes visi aktoriai vaidino itin natūraliai.

Apibendrinant – jeigu Jums patinka brutalūs, tikroviški ir nenuobodūs serialai bei filmai apie policininkus ir jų kovą su nusikaltėliais, ši istorija yra verta ne tik Jūsų dėmesio, bet ir laiko, kurį skirsite jos peržiūrai.

Video rekomendacijos:

Naujienos iš interneto