Toks brutaliai švelnus pasišaipymas iš Holivudo stereotipinių etikečių paverčia „Barį“ originaliu savadarbiu mechanizmu, klaidžiojančiu tarp žanrų sintezės.
Blog
„Tamsūs nusikaltimai“ ir netikėtas Jim Carrey grįžimas
Sllapto Lenkijos sekso klubo tamsiuosius koridorius, kurių žemę „valo“ už virvių, be menkiausio gailesčio kruopelės grubiai tempiamos prostitutės.
TOP 15 aktorių pelniusių daugiausiai Oskaro apdovanojimų ir nominacijų
Pirmoji Oskarų teikimo ceremonija įvyko dar 1929m. gegužės 16d. Apdovanojimų metu buvo išdalinta penkiolika statulėlių.
Dviprasmiška ramybė ir glamūrinio gyvenimo nuopuolis filme „Jaunystė“
Iš pirmo žvilgsnio niūrus ir visai nelinksmas senjorų gyvenimas, kurio kasdienybė yra spalvinama žaismingai dramatiškais arba komiškais elementais.
Psichopatų porelė sužavėjusi kino pasaulį
Jie žiaurūs nusikaltėliai, kurie yra pasiryžę bet kam. Tačiau jie išlieka iki galo kartu ir tai yra savotiškai romantiška.
Asmenukių su gerbėjais karalius: Elijah Woodas [FOTO]
Dauguma Holivudo žvaigždžių nuotraukose su gerbėjais atrodo kaip manekenai, tačiau šis aktorius patenka į kitą kategoriją.
„Nematomas siūlas“ – mados ir genialumo persmelktas Daniel Day-Lewis atsisveikinimas
Niekas, tik pats aktorius žino, kokia yra tokio atsidavimo savo darbui kaina.
Žvaigždė užkulisiuose – „Gaga: penkios pėdos ir du coliai“
Ar prisimenate moterį su mėsos kostiumu, iššaukiančiu makiažu ir stebinančia įspūdingais elektroninės šokių muzikos vaizdo klipais?
10 skandalingų ir uždraustų kino plakatų (N-18)
Laikas nuo laiko kas nors ima ir sukuria kažką tokio, kas nuaidi garsiai ir plačiai.
TOP 10 Stiveno Kingo knygų ekranizacijų
Kadangi adaptacijų sąrašas toks platus, visi sąraše esantys filmai nusipelno bent kartą būti peržiūrėti kiekvieno filmų mėgėjo.
TOP 10 nuostolingiausių kino filmų istorijoje
Turbūt visi kinu besidomintys galėtų pasakyti kokie yra bent jau keli patys pelningiausi kino filmai. Kur kas mažiau dėmesio tenka tiems, kurie buvo nuostolingi.
Ar superherojų sagos „Keršytojai. Begalybės karas“ blogietis Thanos teisus?
Paskutinį dešimtmetį pasaulyje sklando daugybė konspiracijos teorijų, kurios susilaukia kartais net fanatiško palaikymo ir iškėlimo į dienos šviesą.
Fiziko akimis: ar filmuose „Gravitacija“ ir „Marsietis“ mokslinė fantastika išties atitinka fizikos dėsnius?
Išanalizuoti atskirus filmų fragmentus ir įvertinti, kiek faktinės tiesios galime rasti šiuose filmuose, ėmėsi Kauno technologijos universiteto Matematikos ir gamtos mokslų fakulteto (KTU MGMF) taikomosios fizikos ketvirtakursis Tomas Klinavičius.
Kosminės šiukšlės ir jų keliamas pavojus – realus
Filmo „Gravitacija“ siužetas prasideda lyg didėjanti kosminių šiukšlių audra, kilusi po palydovo sunaikinimo raketa. Tiek šios audros atsiradimas, tiek jos didėjimas yra tikri įvykiai. Kosminės šiukšlės yra įvairaus dydžio dirbtinių kosmose esančių objektų, pvz., kosminių palydovų nuolaužos arba net ištisi neveikiantys palydovai, kurių dydis siekia nuo milimetro iki kelių metrų.
2007 metais Kinijos vykdytas antipalydovinio ginklo bandymas sukūrė daugiau nei keliasdešimt tūkstančių kosminių šiukšlių, kurios galėjo pažeisti kitus palydovus. Kosminės šiukšlės gali atsirasti ir savaime, dėl orbitoje visuomet esančio ir neišvengiamo mažų, kosmose esančių, natūralios kilmės uolinių dalelių poveikio. Didžiausia kosminių šiukšlių problema ta, kad dėl mažo Žemės atmosferos tankio jos gali išlikti šimtmečius, o efektyvių pašalinimo būdų kol kas nerasta.
Kitas filme teisingai pavaizduotas kosminių šiukšlių aspektas – jų keliamas pavojus. Visi orbitoje aplink Žemę esantys objektai skrieja bent 8 km/s greičiu, tačiau jų orbitos viena kitos atžvilgiu gali būti orientuotos įvairiai. Dėl šio orientacijų skirtumo ir didžiulio greičio viena orbita skriejančio kūno greitis gali projektuotis į kitą orbitą reikšmingu didumu: vos 2,50 orbitų susikirtimo kampas reiškia, kad orbitomis skriejantys objektai susidurs garso greičiu. Didėjant susidūrimo kampui, susidūrimo greitis tik didės.
Taigi šios šiukšlės juda taip greitai, jog jų artėjimo akimi pamatyti neįmanoma, priešingai nei vaizduojama filme. Lėkdamos tokiais didžiuliais greičiais net ir mažos (mažesnio negu 1 mm diametro) dalelės gali pridaryti daug žalos – perkirsti kelių milimetrų storio aliuminio skardą, įskelti skafandrų stiklą. Didesnės dalelės pridarytų daugiau žalos.
Palyginimui: 1 g masės dalelė, judanti pirmu kosminiu greičiu, turi tiek pat energijos, kiek paleistas 1 tonos akmuo iš maždaug 3 metrų aukščio. Laimei, didžioji dali energijos susidūrimu metu pereina į šiluminę energiją, bet tai nereiškia, kad nebus padaryta didelė žala. Tai, jog didžiulė tokių ir žymiai didesnių šiukšlių galėtų į šipulius paversti ištisą kosminę stotį, yra išties įmanoma.
Be antveidžių realybėje neišbūtų nė 2 sekundžių
Astronautų skafandrai šiame filme buvo vaizduojami dvejopai – kai kurie aspektai buvo pavaizduoti labai tiksliai, o kiti – klaidingai. Skafandrų išorė ir veikimas buvo atvaizduoti tiksliai, išskyrus vieną aspektą: astronautai nedėvėjo nuo Saulės apsaugančių paauksuotų antveidžių.
Šie antveidžiai reikalingi tam, kad astronautų akys būtų apsaugotos nuo infraraudonosios, ultravioletinės ir intensyvios regimosios spinduliuočių, kurios kosmose yra ypač stiprios. Realybėje be šių antveidžių astronautai apaktų vos per kelias sekundes.
Netikslumų buvo ir skafandrų viduje: filme rodoma, kad po skafandru astronautai yra apsivilkę paprastus drabužius, tačiau realybėje po išoriniu skafandro sluoksniu yra kitas, „aptarnavimo“ sluoksnis, kuris atsakingas už astronauto šildymą ir vėsinimą, komunikacijos, perspėjimo bei deguonies kontrolės sistemas, be kurių astronautai mirtų nuo perkaitimo.
Astronautų judėjimas kosmose buvo pavaizduotas ganėtinai tiksliai. Kadangi skafandras yra pripildytas dujų, kurių slėgis žymiai didesnis nei aplinkos, skafandras priešinasi jo sukeliamai deformacijai – dėl to astronautams yra sunku pilnai sulenkti galūnes ar pirštais sugauti smulkius erdvėje skriejančius daiktus.
Pats skafandras yra storas, todėl jo paties deformavimui sukelti taip pat reikia jėgų. Dėl šios priežasties astronautų judesiai kosmose yra lėtesni negu būtų Žemėje. Filme teisingai pavaizduota nesvarumo būsena – iš rankų paleisti daiktai lieka plūduriuoti ore. Kadangi tiek daiktų, tiek astronautų judėjimui nėra jokio stabdymo, net mažiausias krustelėjimas sukuria ilgai išliekantį judesį, tad astronautai ir juos supantys daiktai beveik niekada nebūna ramybės būsenoje.
Didžiausi „Gravitacijoje“ pastebimi netikslumai
Priešingai nei vaizduojama filme, viskas, kas sukasi apie Žemę, nėra taip glaudžiai išsidėstę, kad būtų matoma kartu lyg ant delno, kadangi skiriasi orbitų aukščiai virš Žemės, orbitų posvyriai vienas į kitą bei kiti orbitiniai parametrai.
Pavyzdžiui, Hablo teleskopas skrieja maždaug 560 km virš Žemės paviršiaus, o Tarptautinė kosminė stotis – 420 km virš Žemės. Be to, tarp abiejų orbitų taip pat yra posvyris. Tai reiškia, kad net ir esant didžiausiam galimam šių objektų suartėjimui, atstumas tarp jų būtų maždaug 140 km, o dažniausiai jis siektų kelis šimtus ar net tūkstančius kilometrų. Todėl esant prie vieno plika akimi pamatyti kitą yra bemaž neįmanoma.
Ilgos kelionės kosmose yra žymiai sudėtingesnės negu Žemėje, kadangi keliaujama tarp vienas kito atžvilgiu judančių objektų, todėl išvykstant reikia taikytis ne į ten, kur objektas yra dabar, o į ten, kur bus po tokio laiko, kiek truks kelionės. Net ir nedidelis pradinio greičio krypties nuokrypis dėl didelių tarpusavio nuotolių reikštų, kad į kelionės tikslą galima nepataikyti per kelis kilometrus. Taip pat pakeliui gali prireikti pakoreguoti kursą, kas irgi eikvoja degalus. Trumpai tariant, su nedideliu kuro kiekiu ir taikymusi „iš akies“ tokia kelionė būtų pasmerkta žlugti nuo pat pradžių.
Vienas didžiausių netikslumų filme buvo astronautų sustojimas Tarptautinėje kosminėje stotyje. Šioje scenoje abu astronautai sujungti virve stengiasi sustabdyti save įsikibdami į kosminę stotį. Vienam iš astronautų pavyksta, tačiau jiems sustojus kitas astronautas turi herojiškai atsikabinti nuo virvės, jog į pražūtį nenusitemptų abiejų. Realybėje, jei astronautai jau sustojo, reiškia, kad kinetinės energijos jie nebeturi ir nedidelis virvės timptelėjimas juos sugrąžintų atgal į kosminę stotį.
Kitas didelis netikslumas vyko netrukus po minėtos scenos – kosminės stoties liuko atidarymas iš atviro kosmoso, kuomet kosminės stoties modulyje yra atmosferinis slėgis. Atmosferos slėgis yra ~100000 N/m2, ir tai reiškia, kad 1 m2 ploto stoties durys būtų slegiamos 100000 N jėga.
Palyginimui: tai būtų tas pats, kas Žemėje spausti 10000 kg mase (10 tonų), prilygstančia maždaug dviem afrikiniams drambliams. Filme vaizduojama, kad žmogus, atsidarius liukui, nors ir sunkiai, bet išsilaiko. Deja, joks žmogus negalėtų įsikibti į tokį liuką ir išlikti įsikibęs jam atsidarant, kai viduje yra toks slėgis – jis būtų tiesiog nublokštas.
Trigubas akselis kine – „Aš esu Tonia“
Tonia Harding spaudos ir kitų masinių informavimo priemonių buvo nulinčiuota dar prieš įrodant bet kokį jos kaltumą ir įsitraukimą į Nensi Kerigan sužeidimą.
Yra svarbesnių dalykų už pinigus, net jei tai „Visi pasaulio pinigai“
Ridlio Skoto kūrinys iškart prikausto dėmesį ir jo nebepaleidžia.
„Sengirės“ režisierius Mindaugas Survila: „Tris paras medyje laukiau pelėdžiukų šokio“
Filmui ruošiausi ilgai, gerus aštuonerius metus. Reikėjo sugalvoti, kokias gyvūnų ir paukščių rūšis filmuosiu, išsiaiškinti, kur jos gyvena, kaip prie jų prieiti ir kaip patobulinti techniką, kad galėčiau filmuoti.
TOP 10 geriausių Javiero Bardemo kino vaidmenų
Javieras Bardemas gimė garsioje aktorių šeimoje ir tik po bandymų dirbti kitus darbus nusprendė pradėti karjerą kine.
„Šokių aikštelės dukterys“ arba psichodelinio siaubo kabareto šou
Sidabrinė ir Auksinė praleidžia daugiausia laiko ekranuose nuogos, žmonėms geidulingai stebint jas, vedini smalsumo dėl jų tikros išvaizdos, žuvies uodegos, ir dėl to kaip atrodo jų apatinės kūno dalys, kai jos išdžiūva.
„Anomalisa” – žmogaus vienatvės realybė suaugusiesiems skirtoje animacijoje
„Anomalisos“ veiksmas atsiskleidžia vos per vieną naktį Maiklo gyvenime, filmo atmosfera spėja pasikeisti nuo gan tamsios, prislėgtos į itin žmogišką ir jausmingą.
Šiurpą keliantis siaubo filmas ,,The Void“
Filmas prasideda scena su sunkiai per tamsų mišką einančiu vyru, kuris keliauja iš keisto nusikaltimo vietos.
Ambicingas čekų HBO mini serialas ,,Dykynė” privers prilipti prie ekranų
Tai dar vienas sėkmingos vietinės HBO produkcijos pavyzdys.
„Milžinas” – o jeigu mūsų asmeninės problemos galėtų sunaikinti ištisus miestus?
Ispanų režisieriaus Načio Vigalondo filmą sunku įstatyti į specifinio žanro rėmus.
“Godless” – niūrus ir vizualiai stulbinantis vesternas
Istorijos veiksmas vyksta 1884 metų Kolorado mieste, La Belle miestelyje, įsikūrusiame pasienyje.
„Zoologijos sodo prižiūrėtojo žmona“: tikrais faktais paremta istorija apie sutuoktinių porą nuo mirties išgelbėjusią šimtus žydų
Jessicai Chastain teko užduotis įkūnyti moterį, kuri vienu metu yra zoologė, mama, žmona ir žydų tautybės žmonių globėja, o jos drąsa ir pasiaukojimas paverčia ją tikra istorine asmenybe.
Serialas „Orvilis“ – smagūs nuotykiai kosmose
„Orvilis“ puikiai sugeba laviruoti tarp komedijos ir rimties – netgi kartais parodant mūsų visuomenės problemas sugeba juokinti savo žiūrovus iki kol šie griebsis už savo pilvų.
Lietuviškas „Stebuklas“ – tragikomiška kiauliško kapitalizmo istorija, sužibėjusi Toronto kino festivalyje
Ir kai jau atrodo, kad viskas sugrius, kaip tikra amerikietiška svajonė raudonu kadilaku atvyksta svečias iš už Atlanto.
Egzorcistas: ar demonai – tik metaforos?
Serialo pliusas yra tai, kad jis įsivažiuoja tiesiai į veiksmą vietoj to, kad erzintų žiūrovus keistais garsais ir demonais.
Serialas „Geroji vieta“ – sproginėjančio humoro ir itin originalaus siužeto TV šou
Serialas iš tikrųjų leidžia žiūrovui kitaip pažvelgti į moralę bei skirtumus tarp „gerų“ ir „blogų“ žmonių.
„Odė mano tėvui” – Pietų Korėjos dabarties kaina senąjai korėjiečių kartai
Šis filmas nėra apie pavienio žmogaus patyrimus – Deok-su tarsi atstovauja visą savo kartą, kuriai teko pragyventi Korėjos karą, emigruoti tam, kad galėtų išgyventi ir kovoti Vietnamo kare.
Siaubo filmas „Verksmas“ – įspūdinga šiurpą kelianti mistika iš Pietų Korėjos
Šis filmas yra tarsi kelių kino žanrų mišinys, kupinas įtampos bei sujungiantis nejaukią atmosferą su kruvinomis scenomis.