Muzika išlieka svarbia kino filmų sudedamąja dalimi. Maža to, kelios dainos netgi įkvėpė sugalvoti kai kuriems filmams pavadinimus.
Muzika ir kinas yra labai susiję ir dažnai daugeliu atžvilgių muzika daro įtaką kinui. Dainų pavadinimai paprastai greitai įsimena, taigi labai patogu juos pasiskolinti, kai reikia pavadinti filmą. Tokie pavadinimai taip lengvai įsimena, kad iškart patraukia žiūrovų dėmesį.
Kai kada daina su filmu – neišskiriamas duetas, tačiau būna, kad filmas muzikos istorijoje tik paminimas. Visų žanrų filmai yra ką nors pasiskolinę iš dainų, pavyzdžiui, tokia komedija kaip „Graži moteris“ (Pretty Woman) arba širdį plėšanti drama My Girl.
„Vaikis ant ratų“ (Baby Driver, 2017)
Lengviausias būdas išgarsinti filmą yra užpildyti jį kiek įmanoma daugiau lengvai įstringančių dainų ir pridėti žudantį garso takelį. „Vaikis ant ratų“ – tai istorija apie jauną vyrą, kuris dievina muziką ir greitą vairavimą. Dirba vairuotoju vienai nusikalstamai grupuotei, tačiau netikėtai jo gyvenime pasirodo nauja meilė ir viskas apsiverčia aukštyn kojomis.
Filmo pavadinimas kilęs nuo to paties pavadinimo linksmos Simono ir Garfunkelio dainos. Jos melodija energinga, o prasmė lengvabūdiška, taigi tai tik pabrėžė Edgaro Vraito veiksmo komedijos privalumus. Nors daina buvo palikta filmo pabaigai, jos melodija ir žodžiai sukuria viso filmo nuotaiką.
„Išmuštieji iš vėžių“ (Dazed and Confused, 1993)
Nedaug režisierių gali taip gerai pavaizduoti senus gerus laikus kaip Ričardas Linklasteris savo klasikinėje komedijoje „Išmuštieji iš vėžių“. Kino juostoje persipynusios kelios vidurinės mokyklos moksleivių istorijos, kurių veiksmas vyksta paskutinę mokslo metų dieną 1976 m.
Pavadinimas buvo paimtas iš Led Zeppelin dainos Dazed and Confused. Nors ši grupė 8 deš. išleido ir daugiau pasisekusių hitų, būtent Dazed and Confused puikiai tiko apibendrinti visų filmo pesonažų požiūrį į gyvenimą. Jie ne tik svaiginosi narkotkais bei alkoholiu, bet ir sutrikę niekaip negalėjo atrasti savo kelio po mokyklos baigimo.
„Mėlynas aksomas“ (Blue Velvet, 1986)
Kartais dainos pasitelkiamos kaip niūri ekrane vykstančių įvykių paralelė. Deivido Linčo filmas „Mėlynas aksomas“ – tai istorija apie koledžo studentą, kuris grįžta namo ir įsivelia į mįslingą nutikimą, susijusį su naktinio klubo dainininkės pradingimu, į kurį įsitraukęs ir žiaurus nusikaltėlis.
Filmo pavadinimas paimtas iš Bobio Vintono dainos ir panaudotas gan kraupiai. Klasikinį 7 deš. nostalgišką muzikinį kūrinį Linčas pavertė piktadario Franko Būto naktinių klubų dainininkių manijos simboliu. Režisierius užleidžia dainą kaip tamsiausių filmo scenų garso takelį. Šios scenos keistai dera su pernelyg sentimentaliais dainos žodžiais.
„Likime kartu“ (Stand By Me, 1986)
Dažnai filmų, kuriame vaizduojami pilnametystės sulaukiantys personažai, veiksmas vyksta praeityje ir atspindi pačių žiūrovų vaikystės patirtis. Klasikinė Stefano Kingo knygos adaptacija „Likime kartu“ pasakoja istoriją apie jaunų vaikinų būrelį, kurie 1959 m. išsiruošia eiti gilyn į mišką ieškoti negyvėlio, o beieškodami iš tikrųjų pirmą kartą įgyja gyvenimiškos patirties.
Pirminio pasakojimo, įkvėpusio filmą, pavadimas buvo „Kūnas“ (The Body), o nusprendus pervadinti filmą pagal klasika tapusią Beno E. Kingo dainą prisidėjo dar vienas nostalgijos sluoksnis. Kino juosta yra perpildyta garsiausių to meto hitų, o dainos pavadinimas atspindi berniukų tarpusavio santykius. Galbūt jie ir yra visuomenės atsiskyrėliai, tačiau turi vienas kitą.
Žmogus mėnulyje (Man On The Moon, 1999)
Kartais dainos turinys toks panašus į filmo siužetą, kad natūralu, jog jiedu turi tą patį pavadinimą. „Žmogus mėnulyje“ – tai biografinis filmas apie absurdo komiką Endį Kaufmaną ir jo trumpą, tačiau įsimintiną karjerą pramogų versle. Kino juostą iškart pastebėjo, kadangi vieną iš pagrindinių vaidmenų atliko Džimas Keris.
Filmo pavadinimas paimtas iš R.E.M. dainos, kurią jie parašė vėlai išgarsėjusiam komikui Kaufmanui pagerbti. Nors kino juosta ir daina buvo sukurtos skirtingu metu, atrodė logiška jas sujungti tame pačiame kontekste. Grupė R.E.M. sutiko įrašyti ir daugiau kūrinių filmo garso takeliui.
Peggy Sue Got Married (1986)
Filmų tęsiniai yra labai įprastas reiškinys, tačiau garsių dainų tęsiniai – visai kas kita, ypač kai kalbame apie tokią įsimintiną dainą kaip Peggy Sue. Peggy Sue Got Married – tai istorija apie moterį, kuri nori skirtis, tačiau tuomet stebuklingai grįžta į 1960 m., į savo vidurinės mokyklos diplomų įteikimo šventę. Būdama ten ji iš naujo įvertina savo gyvenimo pasirinkimus ir išgyvena įvykius, kurie galiausiai privedė ją prie esamos situacijos.
Filmas pavadintas pagal Badžio Houlio to paties pavadinimo dainą. Tai kitos Houlio dainos, superhito Peggy Sue tęsinys, kuris pristatomas kaip labiau subrendusi savo pirmtako versija. Panašiai kaip ir filmo personažas ir patys žiūrovai, Pegė Sju dainoje pasikeitė, ir girdima šiokia tokia gailesčio ir nostalgijos gaida.
„Apakintas šviesos“ (Blinded By The Light, 2019)
Muzika gali įkvėpti sukurti filmą, tačiau taip pat ji gali įkvėpti sukurti personažus. „Apakintas šviesos“ – tai istorija apie JK 9 deš. gyvenantį paauglį, kuris atranda savo bendruomenę ir paguodą per amerikiečių roko atlikėjo Briuso Springstyno muziką.
Filmas pavadintas pagal vieną iš ankstyvųjų Springstyno dainų, kurią, tiesą sakant, išgarsino kiti atlikėjai. Nors Springstynas buvo sukūręs ir emocingesnių hitų, tokių kaip Born to Run, Blinded by the Light labiau tinka šiai istorijai. Daina pasakoja apie jauną pasaulyje vietos ieškantį vaikiną, kurį, visai kaip personažą filme, „apakino“ jo atradimų šviesa.
„Graži moteris“ (Pretty Woman, 1990)
Šio filmo atveju šlageriu tapusios dainos užteko išgarsinti klasikiniu literatūriniu pasakojimu paremtą istoriją. Tai pasakojimas apie turintingą vyrą, kuris pasamdo prostitutę apsimesti jo mergina. Vis daugiau bendraudami jie užmezga nuoširdų ryšį ir geriau pažįsta vienas kitą.
Rojus Orbisonas filmui paskolino savo roko klasikos pavadinimą, o dainos žodžiai apsako, kokį emocinį poveikį Džiulijos Roberts personažas turi Ričardui Gyrui. Nors kino juostoje gausu ir kitų melodijų iš skirtingų muzikinių laikotarpių, pagrindinis garso takelis labiausiai atitiko žaismingą ir jausmingą filmo nuotaiką.
„Noriu palaikyti tavo ranką“ (I Wanna Hold Your Hand, 1978)
Dar prieš sukuriant tokią klasiką kaip „Atgal į ateitį“ (Back to the Future), Roberto Zemeckio režisūrinis debiutas buvo „Noriu palaikyti tavo ranką“. Filme pasakojama, kaip 1964 m. būrelis paauglių leidžia dieną Niujorke bandydami patekti į Edo Salivano šou, kad galėtų pamatyti The Beatles pasirodymą.
Filmo pavadinimas pasiskolintas iš The Beatles garsiausios dainos, kurią taip pat tą vakarą grojo pačią pirmą per Edo Salivano šou. Įdomu, kad tie laikai nebuvo pernelyg nutolę nuo meto, kai statė filmą. Nors daugybė filmų pasakojo The Beatles istoriją arba juose grodavo pati grupė, kino juosta „Noriu palaikyti tavo ranką“ bandoma parodyti bitlomanijos fenomeną ekrane.
My Girl (1991)
Kai kurios dainos yra virtusios tokiomis ikonomis, kad užtenka vos jas paminėti ir sugrįžta mieli praeities prisiminimai. My Girl – tai pasakojimas apie jauną merginą, 1972 m. Pensilvanijoje gyvenančią su tėvu, kuris dirba laidojimo namų prižiūrėtoju. Merginą yra apsėdę mirties vaizdiniai ir ji kenčia nuo hipohondrijos, todėl mano, kad nuolat serga.
Linksma pagrindinės filmo dainos nuotaika įdomiai dera su liūdna jo pabaiga. Pagrindinė veikėja, nors ir yra sudėtingo charakterio, kitų personažų gyvenime šviečia kaip tikras saulės spindulys, o klasika tapusi grupės „Temptations“ daina išmintingai palikta filmo pabaigai, kad sukurtų dar geresnį efektą.’
Parengta pagal portalo screenrant,com informaciją