Sapnų fabrikas niekad nesnaudžia ir begalinėje pasiūlos jūroje visuomet gali atrasti kažką įdomaus. Neseniai praūžusi mamų diena paskatino pagalvoti, ką įdomaus galėtume rekomenduoti toms, kurių dėka kurių esame atsidūrę šiame pasaulyje.
ĮSPĖJIMAS: šie serialai išbandyti ant gyvų mamų!
10. „Mrs. America”
„Mrs. America“ – vienas naujasnių „Hulu“ ir „FX“ kūrinių. Tikra istorija paremto serialo veiksmas nukelia žiūrovus į aštuntąjį dešimtmetį, moterų kovos už lygias teises sūkurį. Phyllis Schlafly (akt. Cate Blanchett) – konservatyvių pažiūrų moteris, vadovaujanti antifeministiniam judėjimui. Istorija pateikiama Phyllis ir kitų to laikmečio antrosios kartos feminisčių akimis. Serialo siužetas tyrinėja, kaip vienas labiausiai įtemptų kultūrinių karų padėjo iškilti „Moral Majority“ politinei organizacijai bei neabejotinai prisidėjo prie JAV politinės sistemos formavimosi. Pirmąjį sezoną sudaro 9 serijos, kiekvienos jų centre – skirtinga figūra, turinti ryškią rolę istorijos visumoje. Audringas laikotarpis kuria audringas asmenybes, tad nenuostabu, kad šioje istorijoje figūruoja stiprios ir įtakingos moterys, kovojančios už vertybes, kurios ne visada sutampa. Kova už lygių teisių pataisas Konstitucijoje vaizduojama tiek iš palaikančiosios, tiek ir iš prieštaraujančios pusių.
Puikus aktorių ir kūrybinės komandos, kurią, beje, kaip ir dera apie feminizmą pasakojančiam serialui, sudaro daugiausia moterys, darbas. Pagrindinė tema plėtojama pateikiant abiejų pusių požiūrį ir argumentus, tačiau nesunku pastebėti, kad serialo kūrėja vis tik labiau linkusi palaikyti aktyvistes, kovojusias už įstatymo pataisas. Vis tik pagrindine heroje tampa P. Schlafly, kuri, būdama gana konservatyvių pažiūrų, siekė sutrukdyti priimti naujus įstatymus. Ironiška, tačiau kovodama už tradicinę šeimos santvarka, savo šeimoje vadovauja būtent ji. Nors su vyru advokatu augina šešis vaikus ir dirba darbą pilnu etatu, tai netampa jokia kliūtimi keliauti po šalį ir agituoti nepriimti minėtų įstatymo pataisų. Šis serialas – tai valdingos moters, trokštančios dar daugiau galių, drama, persipynusi su svarbiais istoriniais momentais, o tuometiniai klausimai šiandieninėje Amerikoje vėl tapo aktualūs.
9. „Nuostabioji ponia Maisel“ / The Marvelous Mrs. Maisel
Šeštasis dešimtmetis, Niujorkas. Miriam „Midžė“ Maisel – žydų kilmės mergina, spinduliuojanti energija ir sąmojingumu. Jos gyvenimas nuo pat mažens buvo suplanuotas: įstoti į koledžą, susirasti vyrą, pasigimdyti vaikų ir rengti geriausius pusryčius mieste. Per ketverius santuokos metus ji tapo puikia namų šeimininke ir palaikančia žmona, kurios vyras, dieną dirbantis plastiko kompanijoje, vakare lipa į sceną ir išbando save komiko kailyje. Nepaisant besąlygiško žmonos palaikymo, jis palieka šeimą ir susideda su savo sekretore. Netikėtai ištikus tokiai nelaimei, Midžei nelieka nieko kito, kaip tik pergalvoti savo gyvenimą. Vieną vakarą netikėtai užlipus ant scenos naktiniame klube, ji atranda, kad turi humoro gyslelę, ir jai puikiai sekasi linksminti publiką. Šis atradimas paskatina Midžę pakreipti savo gyvenimą kita linkme, ir ji nusprendžia šį talentą išnaudoti kuriant karjerą. Seriale pasakojama jos istorija bandant įsitvirtinti sferoje, kurioje dominuoja vyrai. Midžės kelionė – kupina įvairių pažinčių, jausmų ir netikėtų sprendimų. Centrinėje miesto dalyje namų šeimininke buvusi Midžė pasikeičia kardinaliai.
Visuomet įdomu stebėti šiandieniniame eteryje vaizduojamus praėjusio amžiaus vaizdus. Ypač tuomet, kai pasakojama istorija kokybiška visais aspektais – aktorių pasirodymais, dizainerių darbu, scenarijaus autorių įdirbiu. Būtent toks yra ir šis serialas – jis tiesiog kokybiškas. Įdomus siužetas, akį džiuginantys vaizdai ir aprangos, aktorių įsikūnijimas į savo personažus sukuria tikrą malonumą žiūrovui. Na, bet 3 laimėti „Auksinio Gaublio“ apdovanojimai kalba patys už save, o kur dar krūva kitų nominacijų… Tiesa, seriale gausu skirtingų veikėjų, kurie pasirodo gana epizodiškai, tad gali būti šiek tiek painu bandant suprasti jų reikšmę istorijos visumoje. Nepaisant to, pagrindinės veikėjos gyvenimą sekanti siužetinė linija – aiški ir nuosekli, padedanti žiūrovui sekti bendrą pasakojimo vaizdą.
„Netflix“ žiūrovams pristatytas istorinis serialas pelnė begalę žiūrovų simpatijų ir kino kritikų liaupsių. Peterio Morgano kurta istorinė drama tapo tarsi tolimesniu projektu pernelyg nenutolstant nuo jo paties kurto 2006-ųjų filmo „The Queen“ ir spektaklio „The Audience“, kuriuose taip pat buvo pasakojama apie britų Karališkosios šeimos gyvenimą. Viso kol kas yra išleisti 3 serialo sezonai, kurių kiekvieną sudaro 10 serijų. „The Crown“ pelnė net 3 „Auksinio Gaublio“ apdovanojimus, visą krūvą „Emmy“ statulėlių ir buvo nominuotas dar pusšimčiui kitų apdovanojimų. Nors neišvengta tam tikrų istorinių įvykių neatitikimų ir perdėtos dramos tam tikruose epizoduose, apskritai serialas vertinamas itin teigiamai.
Pasakojimo centre atsiduria karalienė Elžbieta II, kuri serialo žiūrovams pristatoma kaip dvidešimt penkerių neseniai ištekėjusi mergina, kuriai tenka susidurti su bauginančiu iššūkiu vadovauti garsiausiai pasaulio monarchijai tuo pat metu vystant draugystę su legendiniu britų ministru pirmininku, seru Vinstonu Čerčiliu. Britų imperija patiria nuosmukį, politinis pasaulis iš pagrindų sujauktas, o sostą užima jauna moteris. Tai reiškia naujos eros pradžią. Žiūrovai supažindinami su įvairiais karalienės ir jos aplinkos gyvenimo etapais bei iššūkiais, su kuriais tenka susidurti jaunajai valdovei. Kiekvienas serialo sezonas apima tam tikrą laikotarpį, kuris prasideda skirtingais žymiais įvykiais, lėmusiais būtent tokią įvykių eigą, kokia nutiko realybėje. Planuojama, kad paskutinysis serialo sezonas taps XXI a. karalienės metraščiu, žyminčiu žymiausios pasaulio monarchės gyvenimą. Skirtingo amžiaus karalienę vaidina skirtingos aktorės – pirmuosiuose dviejuose ją įkūnijo Claire Foy, trečiajame ir ketvirtajame vaidmenį atlieka Olivia Colman, o paskutiniuose dviejuose vaidins Imelda Staunton.
7. „Didžioji“ / The Great
Šių metų gegužės mėnesį „Hulu“ filmų platformos išleistas dešimties serijų amerikiečių serialas „Didžioji“ sulaukė pasisekimo ir teigiamų tiek kritikų, tiek žiūrovų įvertinimų. Tai satyrinė-istorinė drama apie Jekaterinos Didžiosios pakilimą, jaunystę ir ilgiausią moters valdymą Rusijos istorijoje. Nors serialas ir išgalvotas, jame yra ir realių įvykių arba asmenų, kaip ir pagrindinė filmo herojė Rusijos imperatorienė Jekaterina, gyvenusi ir valdžiusi aštuonioliktajame amžiuje.
Serialas paremtas australų kino ir televizijos rašytojo Tony McNamara (labiausiai žinomo už savo kaip scenaristo darbą filme „Favoritė“) pjese, kurioje, kaip ir šiame seriale, susipina tikri ir išgalvoti faktai apie Jekaterinos Didžiosios gyvenimą. McNamara taip pat parašė filmo adaptaciją spektakliui, nes pirminė idėja buvo sukurti pagal jį filmą, tačiau vėliau rašytojas nusprendė prailginti istoriją ir iš jos sukurti dešimties valandų trukmės serialą. Jį režisuoti padėjo ir pagrindinė serialo aktorė Elle Fanning ir dar viena režisierė Marian Macgowan. Serialas kritikų įvertintas labai palankiai ir surinko net 90 % teigiamų įvertinimų. Režisieriaus, scenarijaus autoriaus, aktorių darbas jau įvertintas ir sulaukė nemažai nominacijų, laimėjimai paaiškės per ateinančius apdovanojimus.
Jekateriną įkūnijusi Elle Fanning pasakoja: „Viskas prasideda, kai jaunoji Jekaterina atvyksta gyventi į Rusiją. Ji dar pilna gyvenimo džiaugsmo, optimistiška, romantiška ir gana naivi. Ji ruošiasi ištekėti už Petro Trečiojo, kuris buvo tuometinis Rusijos imperatorius. Kai ji susipažįsta su juo, net neįsivaizduoja, kad jis bus visiškai kitoks realybėje nei jos galvoje. Prieš atvykdama Jekaterina įsivaizduoja, kad gyvens laimingą gyvenimą santuokoje, tačiau vietoj to ji atranda pavojingą, nuskurdusį pasaulį. Kai ji tai suvokia, pradeda galvoti, kad vienintelis kelias jai išgyventi yra nužudyti savo vyrą ir paimti valdžią į savo rankas.“
Iš pradžių, kai Jekaterina supranta, kur pateko, iš nevilties nori nusižudyti pati, tačiau jos tarnaitė Mariana įtikina ją pabandyti perimti kontrolę į savo rankas, ir ne tik vyro, bet visos valstybės ir jos gyventojų, štai tada Jekaterinos gyvenimas ir pats siužetas pasisuka visai kitu kampu. Ji pradeda planuoti perversmą, tačiau tai sudėtinga padaryti apsuptai išdavikų ir klastūnų. Po daugybės neįgyvendintų planų, strategijų, vilkinimo, abejonių, ir naujienos, kad Jekaterina laukiasi, ji nusprendžia savo pačios rankomis nužudyti savo vyrą. Tačiau planas sugriūna, kai Petro teta Elžbieta sužino apie jį, ir prašo Jekaterinos nežudyti sūnėno. Galiausiai viską sužino ir imperatorius, dabar trokštantis Jekaterinos mirties, tačiau tuo pačiu jam gaila kartu nužudyti ir naujai užsimezgusią gyvybę. Deja, jis suranda kitą būdą, kaip atkeršyti Jekaterinai.
Nors ir perpratusi valdžios galią, šalies valdymo meną, Jekaterinai visų pirma visada svarbiausia buvo meilė, tačiau ji turėjo pasirinkti valstybę ir sumokėti už ją didžiulę kainą, paaukoti asmeninę laimę vardan šalies gerovės.
6. „Birmingemo gauja“ / Peaky Blinders
Serialų apie nusikalstamą pasaulį mėgėjoms serialas „Birmingemo gauja“ paliks neišdildomą įspūdį ir įtrauks nuo pat pirmosios serijos. Akivaizdžiu brutalumu garsėjančio serialo siužetas sukasi apie nelegalų verslą 20-ųjų Birmengeme įkūrusią Šelbi šeimą.
Veiksmas prasideda 1919 metais, iš kart po Pirmojo Pasaulinio Karo. Pasakojama istorija apie Birmingemo gatvėse siautėjančią mafijos grupuotės, vadintos „smailiais akintojais“ (angl. Peaky Blinders) veiklą. Įdomu tai, kad serialas paremtas iš dalies tikrais faktais – tarpukario Birmingeme iš ties veikė vieną žiauriausių ir įtakingiausių nusikalstamų grupuočių, kuri garsėjo savo šaltakraujiškumu, vertėsi nelegalia veikla. Tokį pavadinimą gauja gavo dėl to, kad savo kepurių snapeliuose būdavo prisisiuvę aštrius peiliukus.
Gaujos centre – visa Šelbi šeima – Tomas (akt. Cillian Murphy), jo teta Poli (akt. Hellen McCroy), sesuo Ada (akt. Sophie Rundle), broliai Artūras (Paul Anderson) ir Džonas (Joe Cole).
Šelbi šeima be galo užsispyrusi, siekia išplėsti savo veiklą už Birmingemo ribų. Tačiau serialas nėra vien apie verslą, kontrabandą ir smurtą, jame pasakojama ne viena meilės istorija, rodomos šeimos dramos bei gilios psichologinės problemos, kurios gali sugraudinti net kiečiausią žiūrovą.
„Birmingemo gauja“ parodo tikrąjį tarpukario Birmingemo veidą, atskleidžia, koks gyvenimas tada buvo iš tiesų. Jis vaizduoja tamsiąją, pavojingąją miesto pusę, tą, kurioje neegzistuoja jokie įstatymai, yra tik išgyvenimas arba mirtis. Žiūrint serialą ateina suvokimas, jog tuometiniame Birmingeme žmogaus gyvybė nebuvo daug verta, pilni aukų susišaudymai rodomi labai dažnai. Serialas neslepia nieko, nei žiaurių smurto, žudynių, nei sekso scenų. Šis serialas nėra skirtas vaikams, kaip jau buvo minėta, jame pilna visko: personažai nesigėdija keiktis, rūkyti, gerti beveik kiekvienoje scenoje. Čia galima išvysti tai, kas galbūt nėra malonu žmogaus akiai, tad ir jautriems žiūrovams serialas gali pasirodyti per daug šokiruojantis.
Pagrindinis veikėjas Tomas Šelbi – drąsus, užsispyręs ir ambicingas. Jo nepavadinsi pasakoje veikiančiu princu, ar visišku blogiuku. Tomas yra kupinas kiekvienam žmogui būdingų emocijų, būdo bruožų. Tai be galo tikras ir gyvas personažas. Serialo pradžioje sužinome, jog Tomas grįžo iš Pirmojo Pasaulinio Karo, kuris jį labai paveikė, sugniuždė. Galbūt šį personažą būtų galima priskirti ir „Prarastajai kartai“, vis gi, kare patirti žiaurumai palieka randus sieloje visam gyvenimui. Beveik kiekvienoje scenoje Tomas pasirodo su cigarete vienoje rankoje ir taure alkoholio kitoje. Tai rodo, koks sudėtingas ir įskaudintas jis yra. Tačiau, nepaisant to, Tomas – labai žavingas vyras, galintis gauti bet kurią moterį, kurios užsigeidžia.
Serialas gerėja su kiekviena serija, o kiekvienas naujas sezonas vis labiau įtemptas, persmelktas brutalaus smurto bei nutikimų priverčiančių žiūrovo širdį plakti greičiau.
Pastaraisiais metais televizija mus apdovanojo nemažą pasitenkinimą keliančiais reginiais ir tikrai nesuklysime teigdami, jog televizijos serialai per pastaruosius metus mus išmokė nepasitikėti savo kaimynais. Amerikiečių FX televizijos serialas „The Americans“ nėra apie lengvai kvankštelėjusius kaimynus, ar saldaus kraujo gurkšnio ištroškusius seksualumu spinduliuojančius vampyrus, tai serialas, kuriame svarbiausia neišsiduoti, neatskleisti savęs ir labiau už viską siekti savo šalies gerovės, nustumiant jausmus į antrą planą.
Serialo veiksmas vykta apie 80-uosius metus Amerikoje, Šaltojo karo metu. Pagrindiniai veikėjai Elizabeth (Keri Russell) ir Philip‘as Jennings‘as (Matthew Rhys) yra Sovietų Sąjungos KGB darbuotojai, kurie apsimesdami laimingais sutuoktiniais amerikiečiais savo gyvenimą kuria Vašingtono priemiestyje. Sukūrę šeimą, vardan geresnių darbo rezultatų ir patikimos priedangos KGB šnipai rimtai sunerimsta, kai į jų kaiminystę atsikrausto FTB agentas su šeima. Telieka atsakyti į vieną klausimą – ar tai tėra tik sutapimas?
„The Americans“ sukurtas buvusio CŽV agento Joe Weisberg‘o į plačiuosius vandenis išplaukė kai vykdomasis prodiuseris Graham‘as Yost‘as perskaitė Weisberg‘o serialo scenarijų, kurį jis apibūdino kaip „erzinančiai“ geru. Anot scenarijaus autoriaus iš tiesų tai serialas apie santuoką „ The Americans serialo branduolys yra santuoka, tarptautiniai santykiai tėra žmonių santykių alegorija. Kartais kai susiduriame su sunkumais savo šeimoje, jausmas būna tarsi esi tarp gyvenimo ir mirties. Ypatingai dažnai toks jausmas kankina Elizabeth ir Philip‘ą“. Be to priduria jog idėją sukurti serialą jam pakišo pati CŽV, kuomet jis buvo apklausiamas melo detektoriumi – „Ar jūs darbinatės į CŽV įgyti patirties tam jog galėtumėte apie tai parašyti? – paklausė CŽV, nors man tokia mintis niekada netoptelėjo galvoje. Aš iš tiesų norėjau tapti CŽV šnipu, bet tuo momentu kai jie uždavė man šį klausimą supratau jog šio testo galiu ir neišlaikyti“.
Įkvėptas darbo CŽV serialo kūrėjas pakankamai realistiškai perpasakoja savo potyrius ir iš kolegų girdėtas žadą atimančias istorijas. Ir nors serialo veiksmas vyksta ne tokioje tolimoje praeityje ir puikiai suvokiame jog didžioji grėsmė, dėl kurios baiminosi Sovietų Sąjunga ir Amerika tuo metu, jau yra praeityje, serialo veikėjai to nežino ir atėjus į valdžią Ronald‘ui Reagan‘ui, rimtai išsigąsta vadindami jį tiesiog „mad man“. 80-ųjų techninės galimybės, taip pat smagiai žiūrisi ir primena mums kokią technologinę pažangą padarėme per 30 metų.
Elizabeth ir Philip‘as Jennings‘ai – jauna šeima, Amerikoje gyvenantys šešiolika metų ir yra pilnai prisitaikę prie pasikeitusios aplinkos ir kultūros. Jie puikiai kalba angliškai, gyvena didmiesčio priemiestyje ir dirba paprastus, niekuo neišsiskiriančius darbus. Jų vaikai tikri amerikiečiai, eina į mokyklą ir elgiasi kaip ir pridera paaugliams. Tačiau Jennings‘ai naktimis tampa tuo, apie ką net nežino jų vaikai – savo mylimos tėvynės šnipais. Jie gyvena mele, kuris jau tapo jų gyvenimu,o santuoka, meilė ir šeimyniška idilė tėra priedanga. Jie nuosekliai šnipinėja vienas kitą, kartais abejodami dėl jausmų vienas kitam, kartais dėl lojalumo ir patikimumo savo šaliai.
Elizabeth Jennings šalta ir emocijom mažiau pasiduodanti KGB agentė, kuri vardan savo šalies gerovės pasiryžusi bet kam. Jos vaidmenyje Keri Russel, kurią galime atpažinti iš prieš gerą dešimtmetį rodyto serialo „Felisitė“ ir kuris jai atnešė auksinio gaublio statulėlę. „The Americans“ seriale ji puikiai perteikia savo veikėjos paveikslą, čia ji šalta supermoteris, kuri vienu momentu yra dviejų vaikų mama, kitu ji tarsi masinio naikinimo ginklas talžantis nenaudėlius.
Philip‘as Jennings‘as – švelnioji ir priešingai nuo Elizabeth ne taip atsidavusi Sovietų ideologijai poros pusė. Jis atviresnis gyvenimo pasiūlymams ir neatmetantis galimybės keisti gyvenimą ir likti Amerikoje – „Kas gi tokio blogo apie Ameriką? Čia visuomet turime elektros, o ir maistas visai neblogas…“ Tiesą sakant, Matthew Rhys‘o pasirodymas kur kas geresnis nei Keri, šiuo atveju jis nepralenkiamas, be to jo veikėjas įdomesnis. Čia jis chameleonas, vienu momentu jis mylintis ir jausmingas tėvas, kitu – šaltakraujis žudikas.
Šie veikėjai neabejotinai yra serialo vinis, ypatingai cheminė reakcija, kurią nesunku pastebėti tarp jų. Jų santykiai, gyvenimas, abejonės tarp realybės ir gyvenimo kurį jie gyvena, saikingas humoras ir įvykių aštrumas, tai kas iš tiesų suteikia serialui sparnus.
4. „FARGO” (1 sezonas, 2014)
Amerikiečių juodo humoro kriminalinis serialas sukurtas remiantis oskaru apdovanotu 1996 m. filmu, tokiu pačiu pavadinimu. Joelis ir Ethanas Coenai, dirbę prie originalaus filmo, tapo serialo prodiuseriais, o už scenarijų atsakingas Noah Hawley. Šioje kriminalinėje dramoje pasakojama apie žudiką, vardu Lorne Malvo, kuris atvažiuoja į mažą miestelį Minesotos valstijoje. Čia savo brutaliu elgesiu ir nesuvaldomu charakteriu žada padaryti įtaką visiems, pasimaišiusiems jo kelyje. Taip pat ir draudimo agentui Lester Nygaard.
Serialo istorija vystosi kiek kitaip, nei originaliame „Fago“ filme, tačiau nemažai panašumų. Seriale kaip ir filme taip pat daug žmogžudyščių, absurdiško humoro momentų ir labai daug krauju nudažyto sniego.
Pagrindinis serialo herojus Lorne Malvo – iš tiesų protingas ir neįtikėtinai sadistiškas. Jis mėgaujasi griaudamas gyvenimus, darydamas daugybę ciniškų dalykų. Lester Nygaard – žmogžudyščių bendrininkas, bei Malvo marionetė, kuris serialo eigoje tampa tuo, kuo, pasak Lorne Malvo, turėtų būti. Lorne šventai įsitikinęs, jog gyvenimas yra kaip raudona banga ir čia nėra jokių taisyklių, tereikia pasirinkti – norite žudyti ar būti nužudyti. Jis puikiai suvokia žodžio smurtas reikšmę ir žino kaip savo neapykantą panaudoti prieš kitus.
Bene įdomiausia stebėti kaip atsiskleidžia herojų charakteriai, kurie intriguoja ir suteikia siužetui įvairių spalvų. Smurtaujantys ir komiški veikėjai į kuklią Minesotos valstiją atneša tikrą sumaištį. Seriale dauguma jų tokie beprotiškai nerūpestingi ir šaltakraujai, kad atrodo, jog korupcija ir prievarta yra jų kiekvienos dienos galvosūkis. Lesterio brolis apsėstas mintimis apie nelegalius ginklus. Vyrukas, kurį nušovė Marlo, Semas Hesas, bjaurus monstras dirbantis juodojoje rinkoje, o jo žmona tikra kvailutė pinigų medžiotoja. Visoje istorijoje yra tik viena patikima moteris – Molly Solverson, kurią būtu sunku sulyginti su kitais brutalaus elgesio nestokojančiais veikėjais.
3. „Versalis” / Versailles
Prancūzų istorinė biografinė drama taip pat nesulaukė didžiulio pripažinimo pasaulyje, tačiau kino mėgėjų yra itin vertinama ir mėgstama. Kaip ir išduoda pavadinimas, seriale orientuojamasi į gyvenimą garsiuosiuose prabanga trykštančiuose Versalio rūmuose. Tris sezonus besitęsusi drama turi viso 30 serijų ir yra itin vertinama dėl prabangos, būdingos Liudviko XIV valdymo laikotarpiui, atkūrimo, tačiau sulaukė aštrios kritikos dėl scenarijaus, kuris specialistams neatrodo pakankamai išplėtotas. Kaip bebūtų, visuma atrodo labai gerai, ir serialas neabejotinai yra vertas dėmesio, ypač jeigu domitės Prancūzijos istorija ir žymiojo Karaliaus Saulės asmenybe. Taip pat verta paminėti, kad „Versalis“ yra tituluojamas brangiausiu visų laikų Prancūzijos televizijos serialu.
1667-aisiais, Prancūziją krečiant pilietinių karų virtinei, prancūzų aukštuomenė pradėjo nepaklusti monarchijoje galiojančioms taisyklėms ir tapo sunkiai sutramdoma. Jaunasis karalius Liudvikas XIV nusprendžia perkelti karališkąją rezidenciją iš netoli Paryžiaus buvusių rūmų į jo tėvo buvusią medžioklės rezidenciją Versalyje, taip priversdamas bruzdančius bajorus paklusti savo valiai ir keltis kartu su juo. Karalius renovuoja ir plečia savo naujuosius Versalio rūmus, o bajorai, išstumti iš savo įprastos aplinkos ir priversti laikytis šalia karaliaus, pamažu veliasi į vis pavojingesnes intrigas. Vienų garsiausių ir prabangiausių rūmų pasaulyje bei jų valdovo, žymiojo Karaliaus Saulės, istorija, dvelkianti prabanga ir intrigomis, sužavės tikrai ne vieną.
2. „Kodėl moterys žudo” / Why Women Kill
Žymiųjų „Nusivylusių namų šeimininkių“ kūrėjas Marc‘as Cherry pateikia dar vieną puikų serialą. „Why Women Kill“ laviruoja tarp trijų itin skirtingų laikotarpių, taip pasakojant istoriją apie tai, kas nutinka, kai moterims įgrįsta jų turimi gyvenimai ir jų pyktis išsiveržia lauk. 1963-ieji. Betė Ana (Ginnifer Goodwin) – manieringa, be galo ištikima namų šeimininkė, kuri, padedama kaimynės Šeilos (akt. Alicia Coppola), sužino, kad jos vyras jai neištikimas su pasipūtusia blondine padavėja, nepaisydamas jųdviejų su žmona dukros netekties. 1984-ieji. Simona (akt. Lucy Liu) – turtinga, lengvabūdė meno galerijos savininkė, kuri nuolat kelia ištaigingus vakarėlius ir apsipirkinėja su visa tam laikotarpiui būdinga ekstravagancija. Jos tobulas gyvenimas sutrinka kai ši sužino, kad jos trečiasis vyras, Karlas (akt. Jack‘as Davenport‘as), yra gėjus, ir jau kurį laiką buvo jai neištikimas. Ir, galiausiai – šiandiena. Teilor (akt. Kirby Howell-Baptiste) – šaltakraujiškiausia ir ramiausia trijulės atstovė, galinga teisininkė, esanti atviroje santuokoje, kurios stabilumas sudrumsčiamas kai paaiškėja, kad su moterimi, su kuria ji susitikinėja, jas sieja daugiau nei trumpas meilės romanas…
Šiame seriale puikiai atsiskleidžia gebėjimas preciziškai tiksliai suvaldyti skirtingas siužeto linijas bei paliesti žiūrovo širdį moters įtūžio tema: ne tik atskleidžiama, kaip jis kaupiasi ir keičia moterį, bet ir kokia jo vieta pasaulyje. Pasirinktas būdas pasakoti istoriją trimis skirtingais laikotarpiais suteikė kūrėjams galimybę perteikti tų laikmečių klišes ir stereotipus, kurie kai kuriems žiūrovams gali kelti kiek nemalonų įspūdį. Tačiau nepaisant to, toks pasirinkimas atveria platesnį pasakojimo lauką. Tai kriminalinį prieskonį turintis serialas apie moteris skirtas abiems lytims. Jis itin puikiai žiūrisi poroje, kuomet žiūrint kartu palaikomi skirtingi herojai, poelgiai ar idėjos.
1. „Tiudorai“ / The Tudors
Ši keturių sezonų istorinė drama pasakoja apie XVI a. Angliją – pavadinimas sufleruoja, kad nagrinėjamos Tiudorų gyvenimo peripetijos, tačiau labiausiai orientuojamasi būtent į skandalingąjį jų atstovą, karalių Henrį VIII. Pirmojo sezono pradžioje vaizduojamas nusivylęs po to, kai su pirmąja žmona susilaukia dukros, mat kone didžiausias jo gyvenimo tikslas – sostą palikti savo įpėdiniui, sūnui. Po šio nusivylimo, kelionės į Prancūziją metu, jis susižavi kita moterimi, kuri sutinka būti jo tik su sąlyga, kad šis ją ves.
Tebebūdamas pirmojoje santuokoje, karalius Henris bando išsiskirti su žmona, tačiau susiduria su Vatikano prieštaravimu. Tuo metu jo naujoji palydovė, Anne, pajunta besilaukianti naujagimio. Naujas arkivyskupas Henriui pažada santuokos su Katerina anuliavimą, todėl atsiveria kelias gyvenimui su Anne. Tarp Anglijos ir Romos veriasi praraja, ir daugelis nenori pripažinti naujosios Henrio VIII santuokos. Įsiutęs jis paskelbia save Anglijos Bažnyčios vadovu, tačiau ir čia susiduria su galybe prieštaraujančiųjų. Tiesa, šiuos karalius įsako nukirsdinti, ir taip pradeda formuotis nauja Bažnyčios atšaka. Susilaukęs antrosios dukros, Henris įširsta, ir ieško būdų atsikratyti antrąja žmona…
Didžiąją dalį savo gyvenimo sekiojęs paskui moteris, karalius Henris VIII dėl savo karšto temperamento ir ryžtingų sprendimų į istorijos puslapius pateko neabejotinai ilgam. Nors pats serialas iš besidominčiųjų istorija sulaukė kritikos strėlių dėl esą nesilaikomo naratyvo – iškraipomas laikas, sumaišyti Popiežiai – jo kūrėjai teigia, kad taip buvo pasielgta būtent tam, kad istorija žiūrovams būtų pateikiama kaip lengvai suprantama. Taip pat surinkta jaunų ir itin išvaizdžių aktorių komanda, ir, šiems pasidabinus tuometiniais kostiumais, tampa sunku atskirti vienus veikėjus nuo kitų, tačiau ir čia gelbsti paslaugūs serialo kūrėjai – kone visi veikėjai, kreipdamiesi vienas į kitą, vartoja kreipinius, tad žiūrovui tampa paprasčiau sekti tiek atskiras scenas, tiek ir bendrą siužeto liniją, kuri, ne itin besidomint istorija, neretam veikiausiai nėra gerai žinoma. Nors serialas galimai nesužavės konservatyvių istorijos gerbėjų, žiūrovas, mėgstantis istoriją arba dramą, neabejotinai pagilins savo turimą žinių bagažą galbūt dar negirdėtais faktais iš vieno skandalingiausių valdovų istorijoje gyvenimo.