Austrų režisierius Marvinas Krenas garsėja režisūriniu braižu, kuriam renkasi įvairių stilių ir įtakų derinį bei netradicinius požiūrius. Dabar laikomas vienu perspektyviausių savo kartos režisierių. M. Krenui du kartus buvo paskirta Maxo Ophülso premija (už trumpametražius filmus „Schautag“ ir „Rammbock“); jis gavo keletą Austrijos kino apdovanojimų už antrąjį siaubo filmą „Blutgletscher“ ir Vokietijos televizijos apdovanojimą už serialą „4 Blocks”. Šių metų pavasarį režisierius pristatė kitokį žvilgsnį į psichoanalizės tėvą – Zigmundą Froidą.
1890 m. Viena, garsėjanti dekadansu ir žymios visuomenės bedugnėmis, aštuoniose 45 minučių trukmės epizoduose sukuria paslaptingų žmogžudysčių ir politinių intrigų sceną. Serijalui buvo pasirinktas laikotarpis, per kurį nedaug dokumentavo pats Froidas. „Tai yra tas laikas, kurio mes imamės: jaunuolis, kuris jau galvoje turėjo pagrindines psichoanalizės idėjas, bet dar neišdrįso jų suformuluoti”. Froidas sąmoningai sunaikino daugelį savo užrašų – „jis aiškiai norėjo režisuoti biografiją ir sukurti savo legendą“, – sakė M. Krenas.
Prahoje ir Vienoje vykęs serialo „Froidas“ filmavimas, kuriame viena svarbiausių Austrijos asmenybių pristatoma visiškai naujoje šviesoje: praėjus beveik 80 metų po psichoanalizės pradininko mirties, istoriškai dokumentuotų detalių fone naujausias Marvino Kreno televizijos projektas analizuoja baudžiamąją bylą iš dalies tikroje, iš dalies išgalvotoje aplinkoje, kuri tampa pagrindinio siužeto įžanga. Čekijos sostinė buvo naudojama kaip filmavimo vieta: Prahos neįgaliųjų ligoninė buvo senosios bendrosios ligoninės Vienoje fonas, kur Zigmundas Froidas dirba gydytojo padėjėju.
Pagrindinio personažo asmenybės paieškos bei siekimas suprasti patį Zigmundą Froidą. Serialo kūrėjai ilgai analizavo Zigmundo Froido asmenybę ir tai, kaip jis yra pristatomas kituose dokumentiniuose filmuose, biografinėse knygose. Jie pastebėjo, kad Froidas yra intelektualo, labai dvejojančio, beveik baimingo žmogaus, gyvenančio mintyse ir knygose, archetipas. Kaip režisierius M. Krenas teigia, kad daug susidūrė su kriptiniais personažais, tačiau „su Froidu turėjome dvigubą požiūrį į šį pasaulį. Šių figūrų analizė čia dar įdomesnė, nes tai vyksta jo akimis. Beveik visi per gyvenimą bendrauja su Froidu, o kaip kino kūrėjas jį sutinki vėl ir vėl.” Šio serialo veikėjas yra šiek tiek provokuojantis – tam reikėjo ir istorijos, kurios pagrindinė koncepcija kilo iš prodiuserio Heinricho Ambroscho, norėjusio sukurti savotišką kriminalinę istoriją. Šiame seriale pagrindinis veikėjas yra prieštaringai vertinama figūra; viena vertus, apdovanota puikiu intelektu bei gebėjimu žiūrėti kam nors tiesiai į akis ir pamatyti jose daugiau, nei norėtų atskleisti atitinkamas asmuo; kita vertus, vaizduojamas kaip ambicingas jaunas profesionalas, eksperimentuojantis su kokainu ir reakciniuose visuomenės sluoksniuose laikomas šarlatanu.
Siekiant geriau suprasti psichoanalizę bei hipnozę, filmavimo grupė kreipėsi į psichoanalitiką bei hipnoterapeutą Juan José Rios, jis yra vienas svarbiausių Froido hipnozės istorijos ekspertų. Filmo kūrėjas, kartu su pagrindiniais aktoriais R. Finsteriu (Z. Froidas), bei E. Rumpf (Fleur Salome) aplankė hipnoterapistą. Nors režisierius ten nuėjo labai skeptiškai nusiteikęs, per labai trumpą laiką profesorius sugebėjo jį užhipnotizuoti: „Aš negalėjau pajudėti, buvo baisu taip prarasti kontrolę.” Labai svarbus šio serialo pradinis kadras: suprasti, kokį galingą instrumentą tuomet Froidas turėjo savo rankose – tam tikru būdu tai tarsi magija. Juan José Rios dalijasi patirtimi: „serialo režisierius su savo komanda pas mane pasirodė tada, kai jie pradėjo ruoštis filmavimams. Jie daug metų tyrinėjo hipnozės ir Froido istoriją. Filmo kūrėjai pasakė: ko mums reikia iš jūsų, yra istorija apie tai, kokių problemų Froidas turėjo, ir kaip mes galime tai parodyti seriale. Mano darbo dalis taip pat buvo parodyti Robertui Finsteriui, kaip daryti hipnozę.” Profesorius Rios taip pat pabrėžia, jog vienas iš dalykų, apie kuriuos serialas privertė susimąstyti, yra netikras proto ir kūno dvilypumas; protas taip pat yra kūnas, todėl „atrodė, kad Froidas seriale bandė atkreipti dėmesį į žmones: kad iš tikrųjų jis gali išgydyti kūną, atkreipdamas dėmesį į protą.”
Pasak režisieriaus didžiausias iššūkis buvo rasti tinkamą aktorių šiam vaidmeniui. „Į kastingą pakviečiau 35 jaunus vyrus. Aš ir mano mama (aktorė Brigitte Kren) pastebėjome Robertą Finsterį teatro spektaklyje. Atrankoje jis buvo pirmasis ir vienintelis, kuris repeticijos sceną interpretavo taip, kad pagalvojau, aha, taip gali būti – jis parodė hipnozę kaip nuodėmingo vedlio poelgį. Jis turėjo beveik demonišką galią, beprotiškas akis”.
Filmavimo procesas buvo įdomus visai kūrybei grupei. Tai priklausė ne tik nuo komandinės dvasios, bet ir nuo paties režisieriaus. Net jei M. Krenas tiksliai žinojo, ko jis nori, aktoriai turėjo galimybę įsitraukti. „Kad tai taptų kūrybine simbioze. Jis nėra režisierius, kuris nori lėlių – priešingai, jis buvo labai atviras viskam, kas kilo iš manęs įkvėpimo požiūriu, ir tai labai vertino.“, – pagyrė 35-erių R. Finsteris. Filmavimo paskutinėmis dienomis tarp aktorių pasklido melancholija. „Nuo pat pirmos dienos atmosfera filmavimo aikštelėje buvo nepaprastai gera“, – sakė Ella Rumpf. – „Buvo tikrai liūdna sustoti”. Aktorė gavo išgalvotą Fleur Salome personažą – „labai sudėtingą vaidmenį, kurį atlikti buvo smagu“. Taip pat, abu pagrindiniai aktoriai sutaria, kad sunki, bet tuo pačiu begalo įdomi patirtis buvo keliauti su personažais į praeitį, rasti savo vaidmenį anuometinėje visuomenėje, perprasti tų laikų pažiūras. Režisieriaus mama, austrų aktorė Brigitte Kren taip pat gavo vaidmenį seriale – niūri, bet rūpestinga kambarinė. „Dirbti su sūnumi buvo labai malonu, ne taip, kaip mama-sūnus“, – sakė ji. „Aš vertinu jį kaip režisierių, o jis mane – kaip aktorę“ – džiaugėsi B. Kren profesiniais santykiais su sūnumi.
Režisieriui buvo suteikta daug laisvės, kuriant serialą. „Žinoma, įdomu, ką tai reiškia dabar – ši absoliuti laisvė. Tai reiškia man, kad mes žaidžiame aukštą pokerį ir darome viską, kad padarytume itin drąsų ir jaudinantį serialą, kuris, tikimės, įkvėps žiūrovą “ – sakė 39-erių kino kūrėjas. „Mes norime parodyti žmogų, Froidą, kurio iš tikrųjų nepažįstame – vyrą, ieškantį pripažinimo tarp proto ir polėkio. Jo psichoanalizė ir id, ego ir superego samprata neatsirado vakuume – jie remiasi perplėšto genijaus, kuriam niekas nesvetima, patirtimi. „Froidas“ yra nervus varginanti, hipnotizuojanti kelionė į žmogaus sielos gelmes “, – sako Marvinas Krenas, paaiškindamas savo aukščiausios klasės dramos serialo lygmenį. ORF (Austrijos transliuotojų korporacija) direktorė Kathrin Zechner teigė, jog šis serialas visiškai nauju būdu nupiešė austrų ikonos paveikslą ir pristatė jį savo auditorijai kaip jauną, giliai žmogišką „anti“ herojų, bet tuo pačiu vaizduoja laukinę, dar nematytą kelionę, kuri tiek emociškai, tiek fiziškai sužavi žiūrovus galingais vaizdais.”