Yra tokių filmų, kurie dėl rodomo turinio sukelia žiūrovams stiprias emocijas. Tačiau bandydami užfiksuoti tobulą kadrą, kino kūrėjai dažnai padaro ne vieną klaidą, kadangi jie ne visada atkreipia dėmesį į tam tikras smulkmenas.
Būtent tai galima pamatyti viename iš populiariausių pasaulio filmų „Titanikas“. Jis tapo pasaulinio masto fenomenu ir antru kino kūriniu, po gausybės pelnytų apdovanojimų uždirbusiu daugiau nei du milijardus dolerių. Tačiau vis tiek sunku paaiškinti, kodėl atsirado tokie neapsižiūrėjimai. Kaip bebūtų, viena yra aišku – niekas nepraslys pro akylas smulkmeniško žiūrovo akis.
Sudarėme sąrašą klaidų, kurias šio nuostabaus filmo prodiuseriai pražiopsojo.
Apgamas, keičiantis vietą
Yra viena labai akivaizdi klaida, kurią bežiūrint „Titaniką“ mažai kas tepastebėjo. Jei reikia užuominos, ji susijusi su Rouzės Devit Bukater (kurią įkūnijo aktorė Keitė Vinslet) apgamu. Kai jaunoji dama ruošėsi lipti į laivą, jos apgamas buvo kairėje veido pusėje. Tačiau, geriau įsižiūrėjus į vėlesnius filmo kadrus matome, kad jis atsidūrė priešingoje pusėje.
Judantys turėklai
Čia matome butaforijos neapžiūrėjimą. Pirmoje nuotraukoje Džekas Dosonas (kurį įkūnija Leonardas Dikaprijas) su draugu stovėjo laivo priekyje ir šoniniai turėklai buvo akivaizdžiai atskirti.
Vėliau filme, abu pagrindiniai veikėjai, Džekas ir Rouzė atsiduria lygiai toje pačioje laivo vietoje ir suvaidina vieną ikoniškiausių filmo scenų. Kalbame apie sceną, kai Džekas apkabina Rouzę ir jie abu leidžiasi blaškomi vėjo. Bet šiuo metu turėklai jau sujungti vienas su kitu. Ar gali būti, kad turėklai taip įsijautė į šio kadro spinduliuojamą meilę, kad nusprendė ir patys apsikabinti? Arba kelionės metu jie buvo sutaisyti.
Šiurkščios etiketo klaidos
Filmo istorija paremta dviejų skirtingoms socialinėms klasėms priklausančių žmonių romanu. Rouzė ir jos motina Rūta Devit Bukater (kurios vaidmenį atlieka Frances Fišer) priklauso pasiturinčiųjų, privilegijuotųjų klasei, todėl jos turėtų puikiai išmanyti etiketo taisykles. Tiesą sakant, net keliose filmo scenose Rūta reikalauja, kad ir ją supantys žmonės laikytųsi etiketo taisyklių.
Tačiau tai atrodo kiek prieštaringa, kadangi keliose scenose ji užkandžiaudama mūvi pirštines, o pagal etiketo taisykles tai griežtai draudžiama. Pasak taisyklių, ji turėtų nusimauti jas įeidama į bet kokią patalpą, kurioje tiekiamas maistas. Tai kas čia nutiko? Pamiršo pasidaryti gražų manikiūrą ar jai paprasčiausiai buvo šalta?
Vyras, atėjęs iš kitos eros
Dar vienas aprangos neapžiūrėjimas susijęs su veikėju Kalu Hakliu (kurį įkūnija Bilis Zeinas) per pusryčius su Rouze. Tikriausiai atsimenate šį veikėją dėl itin stipraus pavydo. Dėl to jis nuolat prikišinėdavo Džekui jo skurdą ir pabrėždavo prasčiokišką stilių.
Bet vaizdas šioje scenoje, kuris gali priversti kilstelti antakius, yra tas, kad jis dėvi pilną formalų kostiumą, puošnius batus ir nemūvi kojinių, kai, tiesą sakant, tai buvo būtinas bet kokios formalios aprangos aksesuaras. Tai būdinga ne tik moderniai formaliai aprangai, bet ir ypač aktualu laikotarpiui, kuris vaizduojamas filme.
Dingstantys vėriniai
Dar kartą galime įžvelgti menką klaidelę, kuri greičiausiai atsirado dėl išsiblaškymo. Iš pradžių matome Rouzę, dalyvaujančią itin elegantiškoje vakarienėje su savo motina. Bet staiga pagrindinė mūsų veikėja, smarkiai susinervinusi dėl dalyvių komentarų, nusprendžia išeiti iš šventės. Jai išeinant iš pokylių salės aiškiai matyti, kad ant jos kaklo vėrinio jau nebėra ir ji per kelias sekundes pasileido plaukus.
Nesutampantys kadrai
Vos po kelių scenų Rouzė, vedama impulso, ketina priimti vieną sunkiausių gyvenimo sprendimų. Laimei, atsiranda Džekas ir priverčia ją apsigalvoti bei išgelbsti Rouzės gyvybę. Tačiau šioje scenoje matoma viena svarbi detalė, kuri labai priklauso nuo kameros kampo – Rouzė vienu metu laikosi už savo suknelės šleifo, o kitu jau tik už turėklo.
Perdirbta antklodė
Vienas tam tikras daiktas dažnai būna nepastebimas – pažiūrėkime ar jūs tai pastebėjote. Jei pamenate, yra viena languota antklodė, kuri matoma ne vienoje svarbioje filmo scenoje. Iš pradžių ją panaudoja Rouzė, po to, kai ją išgelbsti Džekas. Tada, beveik filmo pabaigoje, lygiai tokia pačia antklode po išgelbėjimo iš skęstančio laivo ji užklojama. Žinoma, šioje scenoje antklodė sausa.
Vėliau ji dar kartą panaudoja šią antklodę, kad pasislėptų nuo Kalo Haklio. Tačiau šįkart raštas ir antklodės spalvos pasikeitę.
Iš niekur nieko atsirandantys daiktai
Tikriausiai prisimenate sceną, kurioje Džekas neteisėtai sulaikomas laivo pareigūno. Žinoma, vos supratus kas vyksta, Rouzė skuba jam į pagalbą. Tačiau prodiuseriai nepastebėjo, kaip iš niekur nieko vienoje iš scenų atsiranda pagalvė. Ar kas nors nusprendė truputėlį numigti?
Atstatytas stiklas
Vėliau, bandydama išlaisvinti Džeką, Rouzė laksto po laivą ir ieško daikto, kuris jai praverstų. Galiausiai, po kelių minučių ji pastebi kirvį. Jis yra už avarinio stiklo langelio, kabančio ant vieno iš koridorių sienos. Įdomu tai, kad po to, kai Rouzė sudaužo apsauginį stiklą, kad galėtų pasiekti kirvį, stiklas stebuklingai atstatomas, kaip kad matosi aukščiau esančiuose kadruose.
Gravitacijos nepaisančios virvės
Dar vienas itin įdomus dalykas šiame filme yra tai, kad laivui staiga atsitrenkus į ledkalnį, jis pradeda skęsti nuo priekinės laivo dalies. Dėl šios priežasties laivagalis pamažu kyla aukštyn. Kitaip sakant, laivo priekis sudaro tokį stiprų nuolydį, jog pakyla galinė laivo dalis.
Tačiau remiantis gravitacijos taisyklėmis, visi objektai turėtų visada kristi stipriausią trauką turinčio objekto pusėn, o šiuo atveju, tai yra žemė. Tačiau pirmoje iš dviejų aukščiau matomų nuotraukų pastebima, kad laivo virvės svyra lygiagrečiai su žeme. Nors vėliau, manome, kad prodiuseriai buvo labiau atidesni ir ištaisė šią klaidą, kaip kad matoma antroje nuotraukoje.
Niekas nekreipė dėmesio į dangų
Jei netyčia svarstėte ar bent vieną iš šių klaidų be mūsų dar kas nors pastebėjo, turime jums staigmeną. Astrofizikas Nilas deGrasas Taisonas pakomentavo net keletą filmo klaidų. Pavyzdžiui, prodiuseriai neatsižvelgė į datą, kelionės kursą ar žvaigždžių išsidėstymą, kuris tą naktį buvo matomas danguje. Filme Rouzė ir Džekas rodomi giedrą naktį be mėnulio, tačiau, pasak eksperto, tai nėra tikslu, jei filmo laivas turėjo sudužti tuo pačiu metu kaip tikrasis Titanikas. 3D filmo versija po šio netikslumo pastebėjimo šią klaidą ištaisė.
Apledėjusi nosis, kuri ištirpo
Džekas ir Rouzė, palikti viduryje ledinio Atlanto vandenyno, bando išgyventi kol sulauks pagalbos. Šios scenos pradžioje jie palaiko vienas kitą, o dėl stingdančio šalčio ant Džeko nosies atsiranda ledo. Tačiau visai netrukus, kai atvykus pagalbai Rouzė bando jį pažadinti, ledo ant nosies jau nebėra.
Taip pat skaitykite: Kaip iš tikrųjų atrodė „Titaniko“ įgula ir keleiviai realiame gyvenime [FOTO]