Nors Agata Kristi XXI amžiuje dar neišėjo iš mados, tačiau nuo pirmųjų detektyvų kino industrija pažengė gerokai į priekį ir dabar kai kurie kriminaliniai serialai netgi primena siaubo filmus – žmogžudystės, smurtas, paslaptys. Ne visai maloniai nuteikia, ar ne? Tačiau nėra geresnio būdo gauti adrenalino dozę, nei pasinerti į įtempto siužeto dramą, kuri privers pasukti galvą netgi gudriausiems iš mūsų.
10. The Sandman (Netflix, 2022)
Užtruko net 30 metų, kol televizijos ekranuose pasirodė žymiosios Neilo Gaimano komiksų knygos „The Sandman“ adaptacija. Tai toks įspūdingas, gilus ir turtingas pasakojimas apie dievus ir demonus, kad net keista, jog jį sutalpino vos į dešimt serijų. Vis dėlto gyvename eroje, kai fantastiniams filmams skiriamas didelis finansavimas, taigi į mažuosius ekranus neišvengiamai ateina „Žiedų valdovas“, o „Sostų karai“ grįžta su „House of the Dragon“. Debiutinis serialas „The Sandman“ gali išdidžiai stovėti greta jų kaip paniuręs, gotiškas vyresnysis brolis.
Pirmosiose serijose vaizduojamas vien fantastinis pasaulis, į kurį žiūrovas panardinamas akimirksniu. 1916 m. valdovą Morfėjų (dar kitaip vadinamą Sapnu, Smėlio žmogumi, Begalybės sapnu) (vaidina Tomas Staridžas) per klaidą pagrobia piktasis burtininkas (Čarlzas Dansis). Burtininkas nori pavogti Mirties galią ir atlikdamas nekromantines apeigas iš mirusiųjų prikelti savo mylimą sūnų, kuris žuvo per karą. Vietoj to jis pagrobia Sapną ir nuogą jį įkalina į stiklinę sferą, esančią jo rūsyje. Laikas tai lekia, tai stoja, ir mes šokinėjame per skirtingas istorines eras, miestus ir karalystes. Toks jausmas, kad visko labai daug, tačiau tai netrukdo žiūrėti šou.
Gali būti, kad viena iš priežasčių, kodėl taip yra, tai ramus tempas. Žiūrovui pristačius pasakojimo pasaulį, pereinama prie rimtesnių reikalų. Neabejoju, kad jums patiks visokie fantastiniai elementai, tokie kaip vaizduotės mūšis su Liuciferiu (Gvendolina Kristi) arba mielas mitologinis padarėlis Gregoris, tačiau geriausios scenos – tai kai veikėjai pasirodo esantys žmogiški – kalbasi, rodo savo emocijas.
Serialas įtraukia nuo pat pirmųjų minučių. Jis yra dinamiškas, žaismingas ir neabejotinai turi savyje didybės, tačiau užvis geriausia, kad jis toks tamsus. Į šalis taškosi kūnai, nutraukiamos galūnės, iš gerklių ropoja demonai. Groteskiškas, tačiau emocionalus spektaklis, kurio turtus sunku pažinti iki galo.
9. Candy (Hulu, 2022)
1980 m. birželio 13 d. iš pažiūros niekuo neišsiskirianti namų šeimininkė Kendė Montgomeri (Džesika Byl) nuėjo į svečius pas savo draugė Betę Gor (Melani Linski) ir žiauriai užkapojo ją kirviu. Kaip tai galėjo nutikti? Kodėl religinga ištekėjusi moteris nusprendė 42 kartus kirviu kirsti kitai moteriai? Ar iš pavydo, ar ji tik gynėsi? Serialo bendraautoriai Nikas Antoska ir Robinas Veitas per penkias serijas, pasitelkdami siaubo elementus, pristato, kas vyko prieš žmogžudystę ir po jos. Istorija paremta tikrais faktais, o HBO ja remdamasi jau kuria kitą televizijos šou, pavadinimu „Love and Death“.
Kendė su Bete iki galo nesupranta, kiek daug bendro jos turi. Abi yra nepatenkintos nuobodžiu 9 deš. priemiesčio gyvenimu, abiejų vyrai jų nebeliečia. Kendės vyras Petas (Timotis Simonsas) – pakankamai mielas vyrukas, tačiau visiškai ignoruoja savo žmoną, kai ji nori su juo suartėti. Kendė įjunka į meilės romanus, o viena draugė įkvepia ją ieškoti naujos gyvenimo ugnelės. Moteris nusprendžia užmegzti nesantuokinį romaną panašiai kaip kas nors sudaro pirkinių sąrašą. Neištikymybė – tik dar vienas nedidelis gyvenimo tikslas. Lengviausias taikinys užduočiai įgyvendinti – Alanas Goras, Betės vyras.
Betei klojasi dar prasčiau negu Kendei. Alanas visiškai nuo jos atitolęs – nuolat keliauja arba būdamas namuose ignoruoja žmoną. Kai Betė įsivaikina pykčio nevaldantį vaiką, Alanas visiškai nesistengia jai padėti, sutuoktinę laiko savaime suprantamu dalyku. Linski, vaidindama Betę, puikiai ir nestandartiškai išreiškią tą liūdesį, kuris sklando priemiestyje. Įdomus Kendės ir Betės skirtumas yra tas, kad Kendė norėdama paaitrinti savo kasdienybę renkasi neištikimybę, o Betė prisiima globoti vaiką.
Byl taip pat atlieka puikų darbą įsikūnydama į nuobodžiaujančią piktų ketinimų turinčią namų šeimininkę. Po nužudymo scenos ji vaidina netgi dar geriau – kvėpavimas, kalbos maniera, gestai – viskas rodo, kad ji yra moteris, netrukus būsianti įsprausta į kampą.
Serialo nuotaika niūri, o kontrastas, kuris pasireiškia tarp veiksmo vietos – nuobodaus rajono nuobodžiame laikmetyje – ir šiurpių įvykių, kurie ten įvyksta, sukelia tik dar didesnį siaubo pojūtį.
8. The Outlaws (Amazon Prime, 2021)
Tai Elgino Džeimso ir Stiveno Merčanto kriminalinė komedija apie krūvą nevykėlių, kurie už smulkius nusikaltimus turi atlikti viešuosius darbus, tačiau jų kriminalinė karjera tuo dar nesibaigia – apleistame name, kurį liepta sutvarkyti, grupelė atranda nešvarių pinigų. Vieni abejoja, ar dera juos pasilikti, tačiau galiausiai nugali noras pasilaikyti pinigus sau. Taigi taip prasideda visi nuotykiai. Stivenas Merčantas dar žinomas kaip serialo „Biuras“ prodiuseris, taigi galite tikėtis panašaus humoro jausmo.
Merčantas pasakojo, kad pasiskolino idėją serialui iš savo tėvų, kurie jam dar būnant vaikui dirbo viešuosius darbus Bristolyje. Jis kartu su kitu scenaristu Elginu Džeimsu sugalvojo septynis veikėjus su skirtingomis gyvenimo istorijomis, užvilko jiems raudoną uniformą, įdavė į rankas po šluotą ir leido įvykiams klostytis sava eiga. Taip pasireiškia kultūriniai ir visokie kitokie skirtumai, sukeldami juoką. „Visi priklauso tam tikram tipažui“, – teigia Rani, kuri save laiko „darbščia, gera azijiete mergaite“ ir kurios rankos nuolat panižta parduotuvėse. Toks jausmas, kad Tviterio pokalbiai virto asmenybėmis. O pabaigoje veiksmas visai įsivažiuoja ir nuo lėto, ramaus tempo pereina prie susišaudymų ir kautynių scenų.
Serialas kažkuo primena kalėjimo dramą, kadangi visi personažai kažkuriuo momentu savo gyvenime pasuko klaidinga linkme, tačiau rutuliojantis įvykiams susipažįstame ir su jų šeimos nariais, pabuvojame jų namuose. Kristoferis Valkenas, vaidinantis Frenką, šiame televizijos šou pati didžiausia žvaigždė – jis vaidina senstelėjusį buvusį kalinį, dukters nemeiliai vadinamą „meluojančiu, vagiančiu, savanaudišku senu šunsnukiu“. Šis vaidmuo jam labai tinka.
Nepaisant to, kokie šiurkštūs iš pažiūros atrodo Merčanto personažai, šis kūrėjas turi gera nuojautą ir moka tinkamai juos sužmoginti, t. y. už linksmumo kaukės pamatome ir jautrias, sužalotas prigimtis, kurių buvimas serialui tik prideda daugiau nuoširdumo ir šilumos.
7. Hit-Monkey (Hulu, 2021)
Šis animacinis Marvel serialas prasideda beždžionės su juodu kostiumu išpuoliu prieš asmens sargybinius, kurie skubina savo klientą lipti į automobilį. Vėliau sužinome, kad pasižymėjęs smogikas Braisas (įgarsina Džeisonas Sudeikis) prieš du mėnesius buvo atvykęs į Tokijų atlikti svarbaus darbo. Jis plepus ir atviras, nors niekam nerūpi jo šnekos. Nužudęs svarbų politiką, bėga nuo persekiotojų, tačiau jie jį pašauna ir Braisas šiaip taip nusigavęs į miškus praranda sąmonę. Jį atranda būrys beždžionių, kurios ima jį slaugyti. Tik vienas būrio narys prieštarauja Braiso buvimui jų gretose, tačiau gentainiai nekreipia į jį dėmesio ir ištremia iš gyvenvietės. Galiausiai persekiotojai sugrįžta medžioti Braiso ir nužudo ne tik jį, bet ir visą beždžionių šeimą, išskyrus maištingąjį beždžioniuką. O šis bezdžioniukas ne iš kelmo spirtas, nes griebia šautuvą ir išgalabija visus užpuolikus. Braisas prieš mirtį sugeba išveblenti, kad dabar jiedu su maištininke beždžione sujungti ypatingu ryšiu. Jis išgauna iš jos pažadą, kad ji atkeršys už Braisą ir savo šeimą. Taip ji tampa beždžioniuku-smogiku.
Serialas „Hit-Monkey“ arba jus pritrenks iš pirmo karto, arba prašaus pro šalį. Pirmajame epizode daugmaž apibendrinama visa istorija ir pristatomas beždžioniuko-smogiko santykis su Braisu, tačiau bežiūrink kyla klausimas, kokį toną šio televizijos šou bendraautoriai Vilas Spekas ir Džošas Gordonas bando sukurti?
Tono suvokimą veikia kitas Sudeikio vaidmuo Apple TV serijose apie futbolo trenerį Tedą Laso. Braisas iš esmės yra Tedas Laso, dirbantis smogiku. Jis toks pat plepus ir mėgsta dalintis savo jausmais. Kaip smogikas, yra pernelyg emocionalus, kadangi žudymas paprastai reikalauja atsiriboti nuo emocijų. Bent jau pirmajame epizode panašumas tarp šių dviejų veikėjų neabejotinas.
Tačiau pats beždžioniukas-smogikas yra visiškai rimtas. Jis labai rimtai žiūri į savo užduotį ir padedamas Braiso vėlės persekioja jo šeimą išžudžiusius asmenis. Žinoma, pati idėja, kad beždžionė apsivelka juodą kostiumą ir tapusi smogiku pasileidžia keršyti, nėra visai rimta. Dėl šių priežasčių sunku suprasti, ar norima, kad šis animacinis serialas būtų juokingas, ar rimtas.
Dar nėra žinoma ar sulauksime antro „Hit-Monkey“ sezono, tačiau serialo siužetas yra įtraukiantis, ir nors Braisas ir primena Tedą Laso, personažai nėra plokšti bei sugebės jums išspausti juoko ašarą.
6. Black Bird (Apple TV, 2022)
Dar vienas tikrais faktais paremtas kriminalinis pasakojimas. Jo ištakos – kriminalinių istorijų rašytojo Denio Leheino sukurti Džeimso Kyno 2010-ųjų memuarai „In With the Devil“. Pagrindinį Kyno vaidmenį atlieka Taronas Egertonas, dar žinomas dėl savo Eltono Džono vaidmens filme „Rocketman“.
Mažasis Džimis Kynas – žavus, arogantiškas, ambicingas narkotikais prekiaujantis ilgamečio policijos pereigūno Didžiojo Džimo (kurį vaidino neseniai pasaulį palikęs Rėjus Lijota) sūnus. Mažojo Džimio laimingos dienos netrukus baigiasi, nes jo tėvas užsiima nešvariais reikalais, taigi policija staiga įsiveržia į Džimio namus ir, apieškoję juos bei atradę įkalčių, dešimčiai metų pasodina jaunuolį į kalėjimą be galimybės išeiti lygtinai.
Po kelių mėnesių, praleistų kalėjime, pasirodo FTB agentė Loren Makoli (Sepidė Moafi) ir pasiūlo jam sandorį. Džimis turi pereiti į griežčiausio saugumo kalėjimą, kuriame daugiausiai dienas leidžia nepakaltinami, protiškai pakrikę asmenys. Jis turi susidraugauti su vienu įtariamu serijiniu žudiku Lariu Holu (Polas Valteris Hauseris) ir išgauti iš jo prisipažinimą, kol teisėsauga jo dar nepaleido į laisvę. Lariui sapnuojasi, kad jis žudo moteris, o pareigūnai įtaria, kad jam išėjus į laisvę žmogžudystės tęsis. Makoli tiki, kad Džimiui užtenka žavesio bei proto, kad atliktų šią užduotį. O jeigu jam pasiseks, tuomet jis atgaus savo laisvę.
Visa tai trunka pusantro epizodo, taigi tempas nėra greitas, tačiau toks sprendimas priimtas neveltui. Iš pradžių pamatome Larį – vyrą, aiškiai turintį kognityvinių sutrikimų, šnekantį neįprastai aukštu balsu, tačiau išprotėjusį savaip – jo elgesys netipiškas. Laris jau yra prisipažinęs dėl daug nusikaltimų, tačiau ar jis tikrai nužudė tas 14 merginų?
Tik Džimiui ir Lariui susitikus veiksmas iš tikrųjų įsivažiuoja. Tarp vyrų mezgasi trapi draugystė, kuri perauga į keistą ir kraupų ryšį. Džimiui tai kelia šiurpą, o FTB jau nebėra tikri, ar Laris tikrai įvykdė visas tas žmogžudystes. Jis lengvai moka įtraukti pašnekovą į savo laisvų asociacijų srautą ir priversti pažvelgti į tamsiausias savo vidaus kerteles. Leheinas yra gerai žinomas trilerių rašytojas, tačiau gali būti, kad šie sukrečiantys dialogai – tai vieni iš geriausių jo kada nors parašytų.
Maža to, prie veiksmo prisideda ir korumpuotas sargybinis, kuris stengiasi išmelžti iš Džimio pinigų, ir kiti kraujo ištroškę kaliniai, taigi įvykių nepasirodys maža. O Lojota, šiame seriale vaidinęs Džimio tėvą, paskutinį kartą pasirodo televizijos ekrane ir atiduoda savo duoklę.
5. Witness No. 3 (Channel 5, 2022)
Seriale veiksmas vyksta pietryčių Londone, nors dėl taupymo sumetimų scenos buvo filmuojamos Airijoje. Pirmasis epizodas prasideda scena, kurioje trys nepažįstami žmonės spokso pro savo namų langus į pro šalį einantį jaunuolį, kurį seka grėsmingas barzdotas vyras – tai žmogžudystės preliudija. Trečiasis spoksotojas – tai liudytoja nr. 3 – vienos kirpyklos savininkė Džodė.
Liudytoją nr. 3 vaidina Nina Tusan-Vait. Jau tada, kai sužino, kad liudijant policijai reikės palikti savo vardą ir adresą, Džodė įtaria, kad reikalas geruoju nesibaigs. Vėliau padėtis pasidaro tik dar rimtesnė, kai niūriai atrodantis praeivis paprašo jos paskolinti savo mobilųjį, nes užsitrenkė jo buto durys ir jis negali įeiti vidun. Išaiškėja, kad vyras priklauso jaunuolį nužudžiusiai gaujai ir ši gauja dabar turi Džodės telefono numerį.
Taip pat jie žino, kur ji gyvena. Maža to, moteris dar turi mažą sūnelį. Gauja pradada jai siuntinėti grasinančias žinutes, visokius grėsmingus vaizdo įrašus, o policija pasirodo esanti bejėgė – nors ir tikino Džodę, kad kontroliuoja padėtį, jiems „trūksta finansų, kad galėtų imtis specialių priemonių“. Tačiau Džodė yra pagrindinė liudininkė, kadangi kiti du per daug išsigandę, o turima filmuota medžiaga nėra pakankama. Gaujos nariai visur persekioja moterį ir žiūrint serialą kyla siaubas bei klaustrofoboja. Scenarijaus autorius Tomas Esklešaras teigė, kad jį įkvėpė Hičkoko filmas „The Birds“, tačiau šįkart užuot ant elektros stulpų laidų rodžius susipietusias varnas, visur aplinkui šmėžuoja juodi, užsimaskavę gaujos nariai.
Baigiantis pirmajam epizodui matome suniokotą Džodės kirpyklą, o liudytojų apsaugos pareigūnas paslapčia jai pataria nutraukti savo kooperaciją. Tačiau Džodė, kaip atsakinga pilietė, nusprendžia pasielgti teisingai ir nepakeičia savo pozicijos. Likusiose trijose serijose pamatome, kokie galiausiai buvo šio jos sprendimo padariniai.
4. An Then There Were None (BBC, 2015)
Tai kraupus detektyvinis serialas, kuriame dešimt žmonių prieš pat Antrąjį pasaulinį karą paslaptingo nepažįstamojo atgabenami į pietinės Anglijos pakrantės salą. Visi dešimt dėl blogų oro sąlygų joje užstringa, tačiau ši viešnagė – ne linksmos atostogos gamtoje. Saloje prasideda siaubingos žmogžudystės – svečiai vienas po kito galabijami ir niekas negali sustabdyti žudiko, nes žudikas gudrus ir gerai užsimaskavęs. Maža to, žudydamas jis remiasi amerikiečių poeto eilėraščiu „Dėšimt mažų indėnų“, kuriame vienas po kito indėnai dingsta, kol nebelieka nė vieno. Ar toks bus ir svečių likimas?
Serialas paremtas Agatos Kristi romanu, tačiau tai netipiškas Kristi kūrinys. Ši jos knyga visai ne ta, kurią skaitydami ramiai laukiate, kol belgų detektyvas arba tvirto charakterio viena gyvenanti moteris ateis išgelbėti situacijos. Ne, gelbėtojas neatsiranda. Pasakojimas toks tamsus, kad pasieks slapčiausias jūsų sielos kerteles ir paskleis jose tamsą.
Nors scenarijaus autorė Sara Felps nevengė pridurti juokingų scenų, pati knygą ją šokiravo savo brutalumu. Palyginti su kitomis istorijomis, kuriose mirtis siužete pasitelkiama pramogai sukelti, ši Kristi knyga „nudegina“ panašiai kaip skandinaviškos dramos „The Killing“ ir „The Bridge“. Felps net pasirodė keista, kaip ta pati rašytoja, kuri taip pat rašė tokius lengvus detektyvus kaip „Midsomerio žmogžudystės“, „Puaro“ ir „Ponia Marpl“ galėjo sugalvoti tokį šiurpą keliantį pasakojimą. Vis dėlto žmogžudystė – tai siaubingas nusikaltimas. Tai atimti kitam žmogui gyvybę. Skaitant knygą ir žiūrint serialą ne kartą kyla toks klausimas, ką vis dėlto reiškia atimti gyvybę. Į galvą ateina graikų mitologija, kurioje Dievo akis net nemirkčiodama gręžia kiaurai, nepalikdama jokios vilties išsigelbėti.
Kada vertinimas nustoja būti objektyvus ir prasideda psichozė? Ar yra žmonių, kurie nusipelnė mirties? Ar mirtis iš tikrųjų gali linksminti? O kaip dėl kaltės, deviacijos? Seriale ryškėja ir psichopato portretas. Ar rašytojas, kuris sukūrė tokį portretą, pats negali būti psichopatas?
3. Billy the Kid (Epix, 2022)
Serialas pasakoja dar vieną legendinio žudiko ir galvijų vagies Vaikio Bilio istorijos versiją. Šis asmuo išties egzistavo 19 amžiuje ir už savo nusikaltimus buvo ieškomiausias žmogus tuometinėje JAV. Jo legenda maitino daugybę literatūros ir kino kūrėjų, taigi savaime suprantama, kad atsirado daug tos pačios istorijos versijų.
1958 m. filme „The Left-Handed Gun“ Bilis vaizduojamas kaip gyvenimo iškankintas jaunas jautrus vyras. 1960-62 m. serijose Bilis – gražus gitara grojantis herojus. 1970 m. “Chisum“ Džofris Deuelis jį vaidiną kaip karštakošį atskalūną, genamą keršto troškimo. 1973 m. “Pat Garret and Billy the Kid” garsusis žudikas tikras pasipūtėlis, kuriam niekas nerūpi. Tačiau naujausioje 2022 m. versijoje Vaikis Bilis ekranuose pasirodo kaip diskriminuojamas, aplinkybių nustekentas jaunuolis, kuris moka ir kitus užjausti, ir pasirūpinti savo motina, ir turi šiokias tokias vertybes. Čia žinomiausias visų laikų žudikas pradeda savo galvažudžio karjerą dėl nelaimingo atsitikimo – savigynos sumetimais nušauna žmogų. Paskelbiama, kad už jo galvą bus sumokėti geri pinigai. Nors iš tikrųjų Bilis tik stengiasi padėti savo mamai ir išgyventi pats, jis prisideda prie gaujos ir tampa nepritapėliu.
Jo likimas niekad nebuvo lengvas. Dar būdamas vaikas tikėdamasis geresnio gyvenimo iš Airijos su tėvais atkeliavo į Galimybių šalį. Jo tėvams buvo sakoma, kad Amerikoje visi priimami, visi gerbiami ir su visais skaitomasi. Tačiau perplaukus Atlantą situacija pasirodė kitokia. Šeimos galva, negalėdamas tinkamai aprūpinti šeimos, iš nevilties nusižudo, ir Bilis lieka tik su mama, kurią reikia apginti. Ginklą pirmą kartą jis paėmė į rankas dar būdamas vaikas. Vėliau jo ir mamos santykis pasidaro itin glaudus ir šiltas. Ši moteris buvo psichologiškai stipresnė už savo vyrą.
Žinoma, kad tikrasis Vaikis Bilis nugalabijo kažkur nuo devynių iki 21 žmogaus. Sakoma, kad jis pats žuvo nuo šautuvo šūvio būdamas vos 22 metų, tačiau ne visi yra tuo šventai įsitikinę. Dauguma jį užjaučia kaip žmogų, turėjusį sunkią vaikystę ir papuolusį į nepalankias aplinkybes. Jo likimas sulyginimas su tuometiniu meksikiečių ar indėnų likimu JAV, kai iš jų buvo atimamos visos galimybės. Seriale vaizduojamas Bilis irgi užjaučia šiuos žmones.
Greičiausiai XXI a. Vaikis Bilis yra smarkiai sužalotas žmogus, kuris bando užgydyti savo žaizdas, kaip ir XXI a. visuomenė bando išgyti po istorijos jai padarytų skriaudų.
2. The Bear (Hulu, 2022)
Šis serialas – tai istorija apie vieną Čikagos sumuštinių užeigos virtuvę ir jos darbuotojus. Pagrindinis veikėjas Karmenas „Karmis“ Berzato (vaidina serialo „Begėdis“ žvaigždė Džeremis Alenas Vaitas) aukštai užkopė karjeros laiptais kaip virtuvės šefas, tačiau galiausiai perdegė, o nusižudžius jo broliui Mikiui, perima jo verslą – nedidelę sumuštinių užeigą, kurioje reikia suktis kaip vijurkui, nes susikaupusios sąskaitos nelaukia.
Jo darbas kupinas streso. Reikia bėgti namo, prigriebti produktų, tada skubėti atgal į užeigą; kapoti, pjaustyti ir kepti, vadovauti darbuotojams, palaikyti tvarką. Visa tai įvyksta vos per pirmas penkias minutes. Toks restoranų virtuvių tempas gerai pažįstamas žiūrovams dėl virtuvės šefų laidų, kuriose gausu viryklės karščio ir nerimo senkant laikui, tačiau „The Bear“ yra pirmas televizijos šou, kuriame pristatoma visa ši suirutė.
Karmio virtuvėje nuolat skamba kakofonija, kažkas rėkia, kažkas burba, dauguma veikėjų kenčia nuo asmeninių širdgėlų, o Karmis yra reiklus perfekcionistas. Aštuonios po pusvalandį trunkančios serijos sugebėjo perteikti viską persmelkiantį profesionalios virtuvės adrenaliną, įsijausti į sunkumus, kuriuos tenka patirti restoranų versle ir pastatyti išties gerą šou. Galima sakyti, jame taip tiksliai pristatomas restorano virtuvės gyvenimas, kad netgi nėra jokios meilės linijos, nes Karmis pernelyg apimtas širdgėlos dėl brolio mirties ir todėl nesiryžta gyventi asmeninio gyvenimo – visas jo laikas praleidžiamas užeigoje.
Personažai seriale linkę ne konkuruoti, o bendradarbiauti. Be Karmio, virutvėje dar dirba Sidnis (Ajo Edobiri), kandus šefo padėjėjas, baigęs kulinarijos mokyklą ir turintis daug ambicijų bei talento, tačiau vis dar ne ką pasiekęs; smalsus konditerijos gaminių šefas Markusas (Lionelis Bojosas); imigrantas iš Somalio Ebra (Edvinas Li Gibsonas); pašaipi virėja Tina (Liza Colon-Zajas) ir netikras Karmio „pusbrolis“ Ričis (Ebenas Mosas-Bachračas), kuris savo gatvėje įgytas žinias panaudoja padėdamas vyr. virtuvės šefui vadovauti verslui. Vaitas ir Edobiri netgi perėjo kulinarijos kursus, kad galėtų profesionaliau vaidinti.
Apibendrinant, šis serialas ne tik kupinas įtampos, ne tik pristato restorano virtuvės darbo užkulisius, tačiau ir parodo jautriąją „pragaro virtuvės“ darbuotojų gyvenimo pusę.
- The Lincoln Lawyer (Netflix, 2022)
Mikis Haleris (Manuelis Garsia-Rulfo) yra Linkolno advokatas. Kodėl? Nes jis užuot dirbęs prie rašomojo stalo važinėja po Los Andželą Linkolno markės automobiliu. Jam nepatinka biuro suvaržymai. Mikis anksčiau mėgdavo banglentes, tačiau patyrė siaubingą traumą, po kurios jam išsivystė priklausomybė nuo oksikotino ir kuri paliko jį bedarbį. Jis vėl ėmėsi advokato praktikos, kai kaltintojas Geris Vincentas, likus vos 10 dienų iki jo nužudymo, nusprendė perduoti savo verslą Banglentininkui Linkolnui. Taigi Mikis nebeturi laiko ilgesingai spoksoti į bangas, nes jam atsirado visokių mažų ir didelių darbų. Jis turi kovoti su sisteminiu rasizmu JAV teismuose ir naviguoti santykiuose su savo dviem buvusiomis žmonomis, viena iš jų jo kontoroje dirba asistente, o kita – kaltintoja vienoje iš jo bylų. Taip pat jis turi būti geras tėvas savo dukrai Heilei (Krista Varner) ir toliau taisytis po traumos.
Beveik visi šios teisinės dramos komponentai – ir mieli personažai, ir įdomios bylos, ir intensyvus tempas, ir profesionali kinematografija – seriale gerai susižiūri. Veikėjų istorijos taip pat išsamiai pristatomos – Lorna trokšta grįžti į teisės mokyklą, Angusas yra skolingas gaujai, kurios narys anksčiau buvo, o kiekviena byla turi kokių nors pasėkmių Halerio gyvenimui. Šio turinio užtenka ne tik pirmam sezonui, tačiau paliekama pakankamai vietos plėstis ir į antrą.