Kine, skirtingai nei televizijoje, šiuo metu siaučia tikra perdirbinių manija. Kompanijos Marvel, DC, Disney yra paleidusios tikrą idėjų tiražavimo ir zulinimo iki begalybės konvejerį. Televizijos taip pat naudijasi senų kurinių atnaujinimų ar kitų šalių konceptų įsisavinimu, bet daro tai gerokai santūriau ir kartais tikrai sėkmingai. Štai, mūsų nuomone, penki geriausi ne originalūs TV produktai:
5. „Vakarų pasaulis” / Westworld
Jungtinių Amerikos valstijų kabelinės televizijos tinklui HBO pavyko sukurtu žiaurų, įtikinamą, užburiantį robotų-kaubojų pasaulį. Serialas paremtas 1973 metų, Michael Crichton sukurtu filmu, tokiu pačiu pavadinimu. Siužetas sukasi apie vakarietišką teminį atrakcionų parką. Androidai, vilkintys dulkėtais apdarais – pagrindinė atrakcija, jie gali tapti draugais, su jais galima išgerti, mylėtis ar net nužudyti. Robotai, arba kaip kūrėjai juos pristato – šeimininkai, parko svečiams negali padaryti jokios žalos. Plėtodami tokias plačias temas kaip: religija, moralė ir žmonių bei antžmogių smurtas, kūrėjai nepamiršta sudaryti dėmesį pritraukiančios atmosferos. Serialas puikiai balansuoja tarp filosofijos, romano, žudynių ir paslapčių. Ir jeigu jums toks aprašymas jau kažkur girdėtas – nenustebkite. Be serialo kūrėjų Jonathano Nolano ir Lisos Joy, prie šio projekto prisidėjo ir serialo „Dingę“ prodiuseris D. D. Abramsas. Žiūrovus pasiekė išskirtinio turinio ambicingas vizualinis reginys, kuriame daugiau klausimų nei atsakymų. Šis projektas puiki galimybė pasinerti į personažus ir ilgalaikės formos mitologijos pasakojimą. Kūrinys yra tiesiog pripildytas smurto, žiūrovas net ir nenoromis turėtų užduoti sau klausimą: „Kodėl mes mėgstame smurto elementus visuose savo pramogose?“ Ar mes galėtume tapti „Vakarų pasaulio“ parko svečiais, kurie moka pinigus tam, jog pasotintų šį apetitą?
4. „Pasiutę šunys“ / Mad Dogs
Media giganto Amazon komedijinė drama, sukurta remiantis originaliomis Chris Cole parašytomis ir sukurtomis britiškos dramos „Mad Dogs“ serijomis. Amerikietiškoje šio serialo versijoje vaidina Billy Zane, Ben Chaplin, Michael Imperioli, Steve Zahn ir Romany Malco – šių talentingų aktorių dėka šis serialas išlaiko intrigą net kai situacijos tampa itin absurdiškos. Keturi kartu koledžą lankę vyrukai sumano aplankyti seną draugą Milo, kuris Belize turi įspūdingą vilą visai šalia paplūdimio. Tai turėjo būti nepamirštamos atostogos, tačiau pasirodo, kad šio vyruko gyvenimas ne toks pasakiškas kaip jie įsivaizdavo ir greitai šios gražios atostogos tampa pragaru. Pasirodo visi Milo pinigai uždirbti šešėlinėje rinkoje, tad svečiai greitai susipažįsta su ilgalaike nesantaika tvyrančia tarp Milo ir vietinio mafijos barono. Milo kaip nesantaikos kurstytojas ragina savo draugus įsitraukti į šį reikalą lyg jie turėtų įrodyti vis dar esantys vyrai. Netrukus šutvė susipranta esantys vogtame laive, kuris pilnas kokaino, na ir be abejo – jų gyvybės yra pavojuje. Visas siužetas yra kupinas absurdiškų ir komediškai prasmingų situacijų. Techninė ir vizualinė šio serialo pusė yra tikrai gan stipri ir įspūdinga. Spalvingas Belizo kraštovaizdis nėra vienintelis faktorius šio serialo sėkmės terpėje.Šis serialas puikiai pastatytas ir visos gerosios jo savybės yra tiesiog aukščiausios klasės.
3. „Biuras“ / The Office
Amerikiečių televizijos serialas, išgarsėjęs kitonišku ir absurdišku humoru jausmu. Situacinę komediją apie biure dirbančius žmones sugalvojo britų komikai Ricky Gervais ir Stephen Merchant, tačiau ši idėja populiarumo susilaukė būtent amerikiečių prodiuserio Greg Daniels televizijos seriale. 18-kos narių komanda išleido devynis sezonus ir susižėrė net penkis „Primetime Emmy Awards“ apdovanojimus. Visas situacinės komedijos veiksmas vyksta Pensilvanijos valstijoje, „Dunder Mifflin“ įmonėje, kurioje prekiaujama popieriumi. Iš pirmo žvilgsnio atrodytų, jog žiūrėti, kaip ofise dirba žmonės, turėtų būti velniškai nuobodu, tačiau taip tikrai nėra. Aktoriai pasitelkdami nejaukaus humoro žanrą ir vaidybos elementus, įrodo, jog viskas priklauso tik nuo mūsų pačių požiūrio į darbą. Situacinė komedija išlaiko savo unikalumą nenaudodama šiam žanrui būdingo juoko įrašo po kiekvieno pokšto, kuris paprastai pasitelkiamas, kad nesijaustumėme keistai, kai juokiamės vieni kambaryje. Viso šio televizijos serialo pažiba yra Steve Carell, įsikūnijęs į biuro vadovo vaidmenį Maiklą Skotą. Nors daugeliui žiūrovų pradėjus žiūrėti „Biurą“ gali pasirodyti, jog Maiklas Skotas užimdamas tokias svarbias pareigas, turėtų reprezentuoti profesionalumą ir elgtis kaip pridera, bet komedijos kūrėjai pademonstruoja, jog šiame seriale stereotipai neegzistuoja.
2. „Galaktikos kovos“ / Battlestar Galactica
Šį 1978 m. televizijos serialo perdirbinį dienraštis „The Guardian“ lygina su „Blake“ – daugelio laikomu visų laikų geriausiu serialu. Taigi kuo jis toks ypatingas? Šiame distopiniame seriale yra visko – karo, terorizmo, politikos, jausmų, mistikos, robotų ar net religinių fanatikų. Veiksmas vyksta tolimoje žvaigždės sistemoje, kurioje žmonija yra kolonizavusi dvylika planetų. Veiksmo pradžioje pasakojama apie žmonių sukurtus robotus – Cylonus, kurie sukilo prieš žmoniją, tačiau pralaimėję karą atsitraukė. Tačiau po daugelio metų ištobulėję ir sukaupę didelę kariuomenę jie netikėta ataka sunaikina visas dvylika kolonijų vienu metu. Iš klestinčios žmonių rasės lieka tik apie 50 tūkstančių žmonių, kuriems tuo metu pasisekė būti kosminiuose laivuose toliau nuo kolonijinių planetų. Likusi žmonijos dalis suformuoja nedidelę flotilę su vieninteliu likusiu kariniu laivu priešakyje ir išsiruošia į kelionę per nepažįstamą ir netyrinėtą erdvę į legendose minima Žemės planetą. Tačiau tai ne pati blogiausia žinia, nes juos persekioja niekada nemiegantys ir nepailstantys Cylonai, o jų kuro, vandens ir maisto atsargos nenumaldomai senka. Jeigu to dar būtų maža, paaiškėja, kad Cylonai patobulėjo taip, kad gali atrodyti taip pat kaip žmonės, o laive atsitinkantys iki tol manyti nelaimingi atsitikimai yra tokio roboto kruopščiai paruošti sabotažai.
1. „Begėdis“ / Shameless
Šis „Showtime“ televizijos perlas yra Didžiosios Britanijos serialo tokiu pačiu pavadinimu adaptacija. Tai kūrinys savyje talpinantis itin daug: kartais tikriausią nuoširdumą, kartais šokiruojančią realybę, dažnai tiesiog žiaurią kasdienybę, visada brolišką ištikimybę ir pasiaukojimą, bet svarbiausia – viską su sarkazmo ir ironijos prieskoniu. Ieškantiems nenupudruotos kasdienybės, pavargusiems nuo banalios tobulybės ir turintiems šiek tiek juodo atspalvio humoro jausmą. Asociali Galagerių šeimynėlė sudaryta iš alkoholiko tėvo Frenko (William H. Macey), ir jo šešių vaikų: protingo, bet visada į bėdą įsiveliančio sūnaus Filipo/ Lip’o (Jeremy Alen White), jo homoseksualaus brolio Iano (Cameron Monoghan), sadomazochistinių polinkių turinčio Karlo (Ethan Cuthosky), protinguolės, viską žinančios ir tikrai per brandžios savo amžiui Debės (Emma Kenny), mažiausiojo brolio, kurio depresija serganti, narkomanė mama susilaukė su juodaodžiu – Liamo, ir vyriausiosios dukters, kuri tėvui rūpinantis tik savimi laiko visus keturis namų kampus – Fionos (Emmy Rossum). Ir čia tik paviršutiniškas reziume, galbūt išgąsdinantis tuos, kuriems, teisinantis bereikalingų neigiamų emocijų nereikiamybe, tokių dalykų, tiesiog paprasčiau nematyti. Seksas, narkotikai, smurtas nėra rodomi dėl pramogos ar auditorijos patenkinimo, visi tie dalykai vietoje ir laiku įliustruoja istorijos veikėjų gyvenimus, emocijas ir charakterius aplinkybėse, kuriose jie atsiduria. Seriale vaizduojamas kasdienis tokios, disfunkcinės šeimos gyvenimas: nuo to kaip kiekvienas šeimos narys (žinoma, išskyrus Frenką) prisideda prie sąskaitų apmokėjimo, iki beprotiškų kuriozų, į kuriuos įsivelia vaikai, stegdamiesi išgyventi. Dažnai iki absurdo beviltiškose situacijose, veikdami kaip gerai treniruota komanda, Galageriai visada randa būdą išsisukti.