Besitęsiant karantinui ir toliau sėkmingai naudojuosi nemokama prieiga prie „Apple TV+“ platformos, kuri turi ką pasiūlyti. Vienu iš tokių projektų, kuris mane sudomino – 2020 metais išleistas tikrais faktais paremtas pasakojimas „Bankininkas“ (angl. „The Banker“), kurio režisieriumi tapo iš „Apsauginio“ (angl. „The Sentinel“), „Borno ultimatumo“ (angl. „The Bourne Ultimatum“) ir „Likimo ekspertai“ (angl. „Adjustment Bureau“) žinomas scenaristas George‘as Nolfis. Paminėčiau dar jo režisūrinį filmą „Drakono gimimas“ (angl. „The Birth of the Dragon“), kuris buvo toks klaikus, jog atsisėdęs žiūrėti šios juostos jaudinausi, kad nesigautų panašaus lygio marmalas.

Juostos istorija sukasi aplink Teksase gimusį ir nuo vaikystes visokiausius rasistinius užgauliojimus kentusį Bernardą Garetą, kuris jau tada turėjo įgimtą talentą matematikai bei finansiniams reikalams. Norėdamas praturtėti, jis kartu su savo žmona iškeliauja į Los Andželą, kuriame nusprendžia imtis ganėtinai įdomios veiklos, kurią gali vykdyti tik baltieji – būti namų valdytoju. Nuo to ir prasideda jo tikras gyvenimas, kuris ne visada bus rožėmis klotas.

Manau, kad daug kalbėti apie šį filmą tikrai nereikia, nes daugelis iš Jūsų tikriausiai net nežinote, kas toks buvo Bernardas Garetas. Aš irgi nebuvau susipažinęs su jo figūra ir tik pasižiūrėjęs šią juostą supratau, koks gi didelis buvo jo indėlis kovoje dėl juodaodžių teisių Amerikoje.

Pats filmas, nors ir gvildena ne itin smagią temą apie segregacijos laikus ir juodaodžių teises tiek Teksase, tiek ir jaukesniuose šios rasės žmonėms miestuose, visgi tai pakankamai pozityviai pristatyta istorija, kuri vienu momentu atrodo lyg tai būtų filmas apie machinacijas ir planus, kaip apmulkinti neva labai protingus. Na, žinot, „Oušeno vienuoliktuko“ (angl. „Ocean‘s Eleven“) stiliumi. Ir tai yra mano nuomone didelis filmo koziris, nes visi mes esame skaitę knygas ar žiūrėję filmus, kuriuose ganėtinai nemaloniai buvo pasakojama apie rasistinius išpuolius ir visuomenės rasistinį mentalitetą. Šiame filme to irgi yra, bet tai nelabai yra paryškinta, dėl ko filmas nesukelia slegiančios nuotaikos.

Labiausiai man čia patiko tiek personažai, tiek ir vidinė bankų ir bankininkų darbo specifika bei taisyklės, pagal kurias ir gyvuoja tie patys bankai ir jiems panašios įstaigos. Nuodugniai išaiškinti niuansai apie tai buvo kaip ir savotiška pamokanti medžiaga tiems žmonėms, kurie nesisuka šioje aplinkoje. O dėka personažų ir jų indėlio vystant šią istorija, buvo galima ne tik pamatyti atsiskleidusias jų asmenybes, bet ir suvokti kiekvieno iš jų kovą dėl geresnio rytojaus.

Čia pagirti galima ir meninį juostos apipavidalinimą, tad kostiumai, grimas, šukuosenos ir dekoracijos įtikino dėl rodomo laikotarpio ir madų, kurios tada vyravo. Muzika juostoje maloni ausims, lyg žiūrėtume kokį pozityviai nuteikianti projektą apie žmogaus svajonės įgyvendinimą. Ir iš dalies taip ir buvo. Kameros darbas, vaizdo ir garso montažas – be priekaištų.

Filme vaidina daug gerų aktorių, tarp kurių pagrindinius vaidmenis atliko „Marvel kino visatos“ žvaigždės Anthony‘is Mackie‘is ir Samuelis L. Jacksonas. Nepasakyčiau, kad tai buvo geriausi jų pasirodymai karjeroje, tačiau tikrai įtikinami ir malonus akims. Taip pat pagirčiau ir panašius žodžius galėčiau pasakyti apie labai svarbų šiam filmui antraplanį aktorių Nicholasą Houltą, įkūnijusį pakankamai dviprasmišką personažą. Dar čia buvo galima išvysti aktorę Nią Long ir Lomą Meaney‘į.

Visumoje – nors ir pakankamai nušlifuota, bet be galo neutrali, vizualiai tvarkinga ir išties įdomią istoriją gvildenanti drama, kuri mus supažindino su dar vienais žmonėmis, kovojusiais dėl savo tautos ir rasės teisių.

Video rekomendacijos:

Naujienos iš interneto