Šiuo metu „NETFLIX“ platformoje galima rasti vieną iš geriausių šių metų filmų – iš Pietų Korėjos atkeliavusį ir Berlyno kino festivalyje kino kritikus bei išrankius žiūrovus pakerėjusį trilerį „Medžioklės metas“ (angl. „Time to Hunt“), kurio režisieriumi bei scenaristu tapo 2010 metais pasirodžiusios dramos „Niūri naktis“ (angl. „Bleak Night“) kūrėjas Yoonas Seongas-hyeonas.
Filmo istorija sukasi netolimoje ateityje finansinės krizės ištiktoje Pietų Korėjoje. Vienas iš vietinių vaikinų, Čunsokas, nusprendžia palikti šalį ir persikraustyti gyventi į Taivaną. Bet, kad jis galėtų pradėti naują gyvenimą, jam tenka suorganizuoti gudrų planą ir apvogti vieną mafijozų valdomą kazino. Ir nors jo planas išdega, vaikinas su savo bendrais tampa bene labiausiai medžiojamais žmonėmis Pietų Korėjoje. Ar jiems pavyks išvengti atsakomybės? Tą parodys tik laikas.
Šį filmą norėjau pasižiūrėti dar vasario mėnesį, kai apie jį buvo garsiai kalbama įvairiausiuose kino forumuose bei aišku jis puikavosi jubiliejinės 70-osios Berlinalės programoje. Viskas buvo tik dėl vienos priežasties – dievinu azijiečių filmus. O Pietų Korėja – mano mėgstamiausia kino atžvilgiu Azijos kontinento šalis. Tiesa, lūkesčius bandžiau sumažinti, nes žinote, kuo daugiau tikiesi, tuo labiau gali gautis šnipštas, po kurio seks didžiulis nusivylimas. Bent jau man kelis kartus taip buvo, kai laukiau kai kurių filmų, o galiausiai gavau lyg šlapiu skuduru per veidą.
Su šiuo filmu žinoma viskas yra gerai, nes kitaip manau nerekomenduočiau jo Jums. Tačiau iš karto perspėju, jog tai nėra tipinis trileris iš Pietų Korėjos. Jo futuristinis pamatas su ganėtinai ryškiomis socialinėmis žinutėmis yra pakankamai sunkus ir lėtas. Tad jeigu tikitės pamatyti kažką panašaus į „Žmogus iš niekur“ (angl. „The Man from Nowhere“) ar „Senis“ (angl. „Oldboy“), galite nusivilti peržiūra.
Kas man čia labai patiko, tai kaip buvo išdėstytas gyvenimas lūšnynuose ir jaunimo požiūris į susiklosčiusią situaciją šalyje. Čia galima įžvelgti labai nemažai aliuzijų ir kai kuriuos politinius aspektus ne vien per pačios šalies prizmę, bet ir kalbant apie globalius reiškinius. Neišsiplėsiu, nes manau, kad patys turite pamatyti ir pagauti visas filme protingai išdėstytas mintis, kurias mums su malonumu pateikia režisierius.
Be to, pagrindiniai filmo personažai tai ne kokie statistai, kurie neturi ką pasakyti. Visi herojai buvo daugmaž ryškūs ir turintys ką pasiūlyti, dėl ko siužetas įtraukia į jų matomos pasaulėžiūros sūkurį. Tiesa, simpatizuoti nei vienam iš jų nesinorėjo, nes būkime biedni, bet teisingi – banditams simpatijos negalima turėti. Suprasti jų poelgius ir motyvus galima, kas ir tampa tam tikros filmo dramaturgijos dalimi, bet susitapatinti su jais yra labai sunku.
Kalbant apie veiksmą, tai jo čia labai mažai, nors paskutinės dešimt filmo minučių labai pagirtinos dėl susišaudymo epizodo, kuris pateiktas stulbinančiai. Daugiau, kas tempia siužetą ant savęs, yra dialogai ir puiki ateities vizijos atmosfera.
Vizualiai, filmas labai gražus. Pamenat „Bėgantis skustuvo ašmenimis 2049“ (angl. „Blade Runner 2049“) ir tuos meniškai ilgus bei kvapą gniaužiančius kadrus? Tai čia tokių epizodų yra tikrai nemažai. Viskas aišku ir dėka puikaus kameros darbo, kuris bent jau man neleido nuobodžiauti, o tik grožėtis visais kadrais. Garso ir vaizdo montažas – tvarkingi, o muzika sugebanti puikiai sukurti reikiamą atmosferą, kuri priverčia mums plaukti pasroviui kartu su pagrindiniais juostos veikėjais.
Filmo treileris:
Aktoriams priekaištų neturiu, nes, mano nuomone, visi iki vieno atliko tikrai šauniai jiems patikėtus vaidmenis. Iš minios išsiskyrė Lee Je-hoonas, kuris daug kam asocijuojasi su „Randant poną Likimą“ (angl. „Finding Mr. Destiny“) bei ką tik „Parazite“ (angl. „Parasite“) matytas Choi Woo-shikas. O kitų ir vardinti nelabai man norisi, nes manau, kad daug kas iš Jūsų tikrai nėra susipažinę nei su jais, nei su kitais jų filmais.
Bendrai – pagirtinas, įdomus ir turintis neblogą socialinę žinutę projektas, kurį verta pamatyti azijietiško kino gerbėjams bei tiems kino mylėtojams, kuriems norisi šiek tiek kitokio kino ir požiūrio į ateities pasaulį nei daugumoje panašios temos projektų.