Dėmesys smulkiausioms detalėms, absurdas ir unikali bei estetiška stilistika – tai tik keli bruožai, išskiriantys Amerikos režisieriaus Wes Andersono filmus iš kitų. Naujausias šio režisieriaus mokslinės fantastikos filmas „Asteroidų miestas“ nenuvilia ir pasižymi tomis pačiomis savybėmis, kurios ir išgarsino šį režisierių.
Filmo veiksmas vyksta 1950-taisiais išgalvotame Amerikos miestelyje, pavadintame Asteroidų miestu. Šį pavadinimą miestas gavo dėl prieš 5000 metų jame nukritusio meteorito, o atsiradęs krateris tapo observatorijos vieta. Nepaisant kraterio, miestas yra nykus dykumos užkampis, kuriame gyvena tik 87 žmonės ir nieko daugiau nėra, išskyrus degalinę, motelį ir užkandinę. Miestas išskirtinis tik tuo, nes jame vyksta „Jaunųjų žvaigždžių ir kosmoso kadetų suvažiavimas“, į kurį jauni ir išradingi paaugliai yra kviečiami pristatyti savo išradimus šalies vyriausybei. Netikėtai planus sudrumsčia stebinantys įvykiai, kurie priverčia miestą užsidaryti paskelbus karantiną ir įkalina miesto gyventojus bei jo svečius.
Bet jau filmo pradžioje žiūrovams pranešama, kad Asteroidų miestas yra išgalvotas, o tai ką stebi žiūrovai – spektaklis. Filmas susideda iš kelių lygmenų – filmas prasideda juodai balta įžanga, televizijos laida, o joje pristatomas spektaklis apie Asteroidų miestą ir pjesės, pagal kurią jis pastatytas, autorius Conradas Earpas. Pats pjesės autorius pristato veikėjus, taip pat pasakojama spektaklio sukūrimo istorija bei spektaklio užkulisiai. Trečiasis lygmuo – tai pats spektaklis apie Asteroido miestą, kuriame ir vystosi pagrindinis filmo siužetas. Visos dalys išsiskiria savo spalvų paletėmis: pats spektaklis yra spalvotas, kiti lygmenys – ne. Bet Wes Andersono filmuose fragmentiškumas yra įprastas bruožas, pasikartojantis ir šiame filme. Šokinėjimas tarp skirtingų filmo plotmių ir pasakotojo įsiterpimai trikdo filmo nuoseklumą, bet tai ir išskiria šio režisieriaus filmus iš kitų. Monochrominių ir pastelinių, spalvingų scenų derinys padeda atskirti skirtingas plotmes ir išlaiko nors ir chaotišką, bet tuo pačiu ir apgalvotą struktūrą.
Filmo laikotarpis taip pat pasirinktas neatsitiktinai. Filme įamžinama Amerikos pop kultūra – šeštajame dešimtmetyje Amerikoje buvo itin populiari kosmoso tema. Šalia vykstančių kosmoso lenktynių ir naujų pasiekimų technologijų srityje, taip pat daugėjo sąmokslo teorijų apie NSO (neatpažintus skraidančius objektus) ir ateivius. Šį nuolatinių pokyčių laikotarpį ir įamžina filmo režisierius. Filmo veikėjai siekia stabilumo ir vengia nežinomybės, tačiau vyksta Šaltasis karas bei kiti nenumatyti gyvenimą keičiantys įvykiai. Paskelbtas karantinas, atominių bombų bandymai bei asmeniniai veikėjų išgyvenimai – netektis, nežinomybė ir baimė neleidžia pajusti ramybės, kurios jie vis siekia, nors tai tuo metu atrodė neįmanoma: „Jei norėjote gyventi gražų, ramų, taikų gyvenimą, pasirinkote neteisingą metą gimti.“
Naujausias Wes Andersono filmas yra užpildytas gerai žinomais ir įvertintais aktoriais: jame galima išvysti Tomą Hanksą, Scarlett Johansson, Stevą Carellą, Margot Robbie, Jeffrį Wrightą, Mają Hawke, Jeffą Goldbloomą bei daugelį kitų žinomų Holivudo veidų. Pagrindiniai ir ryškiausi veikėjai, aplink kuriuos ir sukasi filmo siužetas, ytura į Asteroidų mieste surengtą suvažiavimą atvykęs jaunas išradėjas Woodrow (Jake Ryan) kartu su savo tėvu, karo fotografu Augie (Jason Schwartzman) bei trimis jaunesnėmis sesėmis. Asteroidų mieste šie veikėjai susitinka su Midge Campbell (Scarlett Johansson) – žavia aktore bei jos paaugle dukra Dina (Grace Edwards) taip pat dalyvaujančia suvažiavime. Nuo pirmo susitikimo galima pastebėti tarp Midge ir Augie užsimezgusią abipusę simpatiją. Kiekvienas iš personažų susiduria su asmeniniais iššūkiais, tačiau juos stengiasi įveikti skirtingai. Ryškūs charakteriai ir dialogai yra įsimenantys, o atsiskleidžiančios asmenybės vedą siužetą į priekį. Net ir antraeiliai veikėjai – Augie uošvis Stanley, Generolas Grifas Gibsonas, mokytoja June Douglas bei daugelis kitų atskleidžia įdomias ir įsimenančias asmenybes.